eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy musze oZUSowac dochody z faktur wystawionych wlasnemu pracodawcy? › Czy musze oZUSowac dochody z faktur wystawionych wlasnemu pracodawcy?
    From: "Piotr" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy musze oZUSowac dochody z faktur wystawionych wlasnemu pracodawcy?
    Date: Sun, 1 Oct 2006 13:15:43 +0200

    Witam,

    Dowiedzialem sie, ze zgodnie z prawem, musze odprowadzic ZUS rowniez od
    KAZDEGO poza podstawa wynagrodzenia dodatkowego przychodu od pracodawcy ,
    czyli od kazdej premii, dodatko do podstawy, prowizji itd. w takiej samej
    proporcji, jak od podstawy wynagrodzenia. Rzecz jasna, jest to malo
    atrakcyjne- pracodawca musi placic swoja czesc ZUS i mi jest sciagana moje
    czesc ZUS od kazdej premii=brak bodzca dla pracodawcy, aby wyplacal
    premie+mniejsza premia.

    Dowiedzialem sie tez, ze jesli wystawie umowe zlecenie wlasnemu pracodawcy,
    z ktorym mam umowe o prace, taki dodatkowy dochod roeniz musze oZUSowac :(

    A co z dzialalnoscia gospodarcza!?
    Jesli mam wlasna dzialanosc gospodarcza i po prostu raz na miesiac wystawie
    fakture VAT wlasnemu pracodawcy powiedzmy za jakies uslugi, to czy musze
    takie dodatkowy dochod oZUSowac??? Na zdrowy rozsadek, wystarczy, ze zaplace
    podatek dochodowy no i dodatkowo VAT, ale nie placi sie ZUSu od faktur.
    Oczywiscie bede placil zryczaltowany ZUS (tylko czesc, bo przeciez ZUS jest
    juz placony z umowy o prace), ale nie bedzie to % od dochodu.

    Pytanie:
    1. Czy nie ma kruczkow prawnych (TAK JAK W UMOWIE O DZIELO), ze gdy jedynym
    dochodem dzialalnosci gospodarczej sa dochody z faktur wystawionych firmie,
    z ktora prowadzacy dzialalnosci gosp. ma stosunek pracy, to trzeba oZUSowac
    te dochody???
    2. Jaki podatek dochodowy mogl bym placic najmniejszy? Mysle o ryczalcie-
    macie pomysly?

    pozdrawiam!
    Piotr