  • 1. Data: 2002-08-26 22:04:19
    Temat: Czy muszę płacić ZUS ?
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam jestem absolwentem szkoły wyższej - mam zamiar otworzyć własną
    działalność gospodarczą. Obecnie mój ojciec prowadzi własną firmę, czy jeśli
    zatrudnię się u niego na 1/2 etatu na umowę o prace i jednocześnie otworzę
    własną firmę zwolni mnie to od płacenia ZUSowskiej skadki ?

    Jeśli się mylę proszę o radę jak uniknąc tych opłat.

    ***************************
    Dominik www.forum.wirma.pl

  • 2. Data: 2002-08-27 06:33:21
    Temat: Re: Czy muszę płacić ZUS ?
    Od: "[r/w] gericotel" <n...@s...com>

    Ktoś kiedyś coś powiedział, że

> [...]
    >własną firmę zwolni mnie to od płacenia ZUSowskiej skadki ?
    >
    >Jeśli się mylę proszę o radę jak uniknąc tych opłat.

    wowczas ZUS`u nie bedziesz placil, ale dojcie Ci do placenie drugi raz
    Kasa Chorych - koszt ponad 100 zl.

    pozdrawiam,
    Radoslaw
    --
    "Tworzac realizujemy cele" (r.w. - AD`2002)
    email: studio(at)post.pl

  • 3. Data: 2002-08-27 06:40:05
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    > własną firmę zwolni mnie to od płacenia ZUSowskiej skadki ?
    >
    > Jeśli się mylę proszę o radę jak uniknąc tych opłat.

    Aby uniknac wyskoch oplat za ZUS z działalności gospodarczej musisz u ojca
    zarabiac min 760 zł brutto płacy podstawowej. Wtedy płacisz w ZUS
    ubepieczenie zdrowotne w wysokości 100,23 zł

    Pozdrawiam

    Damir

  • 4. Data: 2002-08-27 07:54:16
    Od: p...@p...onet.pl

    > Ktoś kiedyś coś powiedział, że

    > wowczas ZUS`u nie bedziesz placil, ale dojcie Ci do placenie drugi raz
    > Kasa Chorych - koszt ponad 100 zl.
    >
    > pozdrawiam,
    > Radoslaw

    Powiedz mi czy wystarczy ze bedzie to 1/2 czy musi byc caly etat ?

  • 5. Data: 2002-08-27 13:01:34
    Od: Jerzy Wolinski <j...@k...net.pl>

    [r/w] gericotel wrote:

    > wowczas ZUS`u nie bedziesz placil, ale dojcie Ci do placenie drugi raz
    > Kasa Chorych - koszt ponad 100 zl.

    Tę kwotę odliczysz jednak od podatku

    JW

  • 6. Data: 2002-08-27 19:06:57
    Od: "[r/w] gericotel" <n...@s...com>

    Ktoś kiedyś coś powiedział, że

    >Powiedz mi czy wystarczy ze bedzie to 1/2 czy musi byc caly etat ?

    jest to drogi Panie obojetne. 1/2 etatu u ojca to polowa zus`u (ojciec
    odprowadzi) etat to etat - pelna skladka, ewentualnie procent od
    dochodu chyba jakies 48% (nie jestem pewien).

    a u siebie, to ty jestes wlascicielem i jestes zobligowany pracowac na
    etat.

    pozdrawiam,
    Radoslaw

  • 7. Data: 2002-08-27 22:25:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 27 Aug 2002 p...@p...onet.pl wrote:

    >+ > Ktoś kiedyś coś powiedział, że
    [...]
> [...]
    >+ > Radoslaw
    >+ >
    >+ Powiedz mi czy wystarczy ze bedzie to 1/2 czy musi byc caly etat ?

    Może być 1/10 etatu, liczy się kwota :)
    A co do zrowotnego - to aczkolwiek skredytujesz wydatki Kas
    Chorych [1] to w rozliczeniu rocznym powinno ci się zwrócić.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] w kwestii NTG i OT: jeśli chodzi o sławetny system komputerowy
    (będący powodem szukania dziury w całym celem erm... zapewnienia
    odpoczynku byłemu szefowi śląskiej Kasy) to IMO był to akurat
    wyjątkowo dobry wydatek. Niestety chyba utrudnia kilku ludziom
    życie... z ministrami na czele :] (sławna "symulacja Pyskowice").

  • 8. Data: 2002-08-27 22:33:14
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Aug 2002, [r/w] gericotel wrote:
    [...]
> [...]
    >+ odprowadzi) etat to etat - pelna skladka, ewentualnie procent od
    >+ dochodu chyba jakies 48% (nie jestem pewien).

    Możesz 'podkręcić jasność wypowiedzi' ?
    Bo wyczuwam sugestię że za pół etatu 'zalicza się' pół ZUSu, a to
    AFAIK nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością - chyba że przez
    ostatnie dwa tygodnie coś się zmieniło :> (no... mam zaległości...)
    Wpływ na ZUS w DG miała cały czas kwota z UoP, nie część etatu.

    >+ a u siebie, to ty jestes wlascicielem i jestes zobligowany pracowac na
    >+ etat.

    ???
    U siebie to "na etat" *na pewno* się nie pracuje, a na już
    zupełnie na pewno w zakresie tematyki grupy :) (UoPDoOF,
    "praca właściciela....nie jest KUP").
    Etaty się "wrzuca w koszty" :), AFAIK (poza komplikacją
    z jednoosobową sp. z o.o. rzecz jasna).

    Pozdrowienia, Gotfryd