  • 1. Data: 2005-07-25 19:28:34
    Temat: Czy na rachunku mogą być skreślenia?
    Od: "Owidiusz" <a...@2...pl>

    Osoba fizyczna wystawiła mojej firmie rachunek do umowy o dzieło, ale
    pomyliła się w swoim adresie. Czy wystarczy, że go skreśli, wpisze
    prawidłowy i podpisze się pod zmianą?

  • 2. Data: 2005-07-26 08:59:08
    Temat: Re: Czy na rachunku mogą być skreślenia?
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <dc3egl$8df$1@achot.icm.edu.pl>, Owidiusz wrote:
    > Osoba fizyczna wystawiła mojej firmie rachunek do umowy o dzieło, ale
    > pomyliła się w swoim adresie. Czy wystarczy, że go skreśli, wpisze
    > prawidłowy i podpisze się pod zmianą?

    No coz, to nie faktura, tam jest prosto powiedziane ze nie ma byc
    poprawek i skreslen.
    Za to dziwi mnie jak osoba fizyczna moze wystawic rachunek.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2005-07-26 09:08:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello CzeslawEm.,

    Tuesday, July 26, 2005, 10:59:08 AM, you wrote:

    > No coz, to nie faktura, tam jest prosto powiedziane ze nie ma byc
    > poprawek i skreslen.
    > Za to dziwi mnie jak osoba fizyczna moze wystawic rachunek.

    Nie tylko może ale wręcz musi...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2005-07-26 10:07:35
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 lip o godzinie 10:59, na pl.soc.prawo.podatki, CzeslawEm.
    napisał(a):

    > No coz, to nie faktura, tam jest prosto powiedziane ze nie ma byc
    > poprawek i skreslen.
    > Za to dziwi mnie jak osoba fizyczna moze wystawic rachunek.

    Jak to jak?
    A che otrzymać zapłatę za wykonane dzieło? To musi wystawić rachunek -
    przecież to logiczne - prawda?

    --
    Herbi
    26-07-2005 12:07:34

  • 5. Data: 2005-07-26 10:54:35
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <b68vytmopti4$.dlg@onet.pl>, Herbi wrote:

    > Jak to jak?
    > A che otrzymać zapłatę za wykonane dzieło? To musi wystawić rachunek -
    > przecież to logiczne - prawda?

    Hmmm. Ciut wczesniej to robilem...
    Druk byl taki ze zlecajacy wystawial zlecenie wykonania pracy a pod spodem bylo:
    "zaplate otrzymalem".
    Moze mozna to nazwac rachunkiem ale nie wystawial tego odbiorca (osoba
    fizyczna).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2005-07-26 12:33:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    CzeslawEm. wrote:
    > Moze mozna to nazwac rachunkiem ale nie wystawial tego odbiorca (osoba
    > fizyczna).

    Ciesz się, że cię nie obciążyli za sprządzenie rachunku. Bo w sumie taka
    usługa powinna być płatna.
    Właśnie po to to zrobili, bo 99% jest nieświadoma, kto co i komu
    powinien wystawic.

  • 7. Data: 2005-07-27 07:03:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, CzeslawEm. wrote:
    [...]
    > No coz, to nie faktura, tam jest prosto powiedziane ze nie ma byc
    > poprawek i skreslen.

    Poproszę o przepis.
    Nie, to nie jest dowcip: mi jest znany zakaz poprawiania
    księgowych dowodów OBCYCH.
    Nie wolno zmieniać wpisów na CZYJEJŚ fakturze.

    Ja się pytam czy uważasz że jak ktoś ma w nagówku napis
    "oryginał/kopia" - to NIE MOŻE przekreślić jednego z tych
    słów ?
    Bo albo konsekwentnie wolno - albo nie wolno.

    IMO... IMO powyższy tekst jest opisem silnego wewnętrznego
    przekonania popartego wiarą że tak ma być.
    Jak się mylę to wlezę pod stół celem odszczekania - ale
    :)

    > Za to dziwi mnie jak osoba fizyczna moze wystawic rachunek.

    Hm... 8:59... wydawało by się że pora już nie taka wczesna...
    ;)
    Sugeruję że mi się też zdarza od czasu do czasu bez sensu
    coś napisać, ale właśnie zarzucasz mi popełnianie wykroczenia :]
    jako iż przygotowuję się do wystawienia rachunku - poza DG :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-07-27 07:05:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, CzeslawEm. wrote:
    [...]
    > Moze mozna to nazwac rachunkiem ale nie wystawial tego odbiorca (osoba
    > fizyczna).

    No to nieprawidłowo.
    Wystawiał rachunek w imieniu i na rzecz wykonwcy (zleceniobiorcy),
    zresztą najczęściej w ochronie własnych czterech liter - i tak
    musi sprawdzić czy wykonawca dobrze wyliczył bo odpowiada jako
    płatnik za PRAWIDŁOWOŚĆ wyliczenia i pobór podatku - zły rachunek
    powinien odrzucić.
    Ale to miał być TWÓJ rachunek...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd