  • 1. Data: 2006-06-19 17:39:36
    Temat: POMOCY, remanent likwidacyjny, czy konieczny ?
    Od: Fizzzi <f...@w...ciach.pl>

    Dziendobry
    mam pytanie,
    poltora miesiaca temu zlikwidowalem dzialalnosc gospodarcza
    (opodatkowana na zasadach ryczaltu bez vatu), dzialalnosc polegala na
    naprawie komputerow, robilem to u siebie w domu i nic nie kupowalem,
    (komputer i srubokrety mam w domu). Od wyrejestrowania w UG, GUS, US
    minelo juz poltora miesiaca, czy powinienem zrobic remanent
    likwidacyjny ??

    z gory bardzo dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2006-06-20 11:14:22
    Temat: Re: POMOCY, remanent likwidacyjny, czy konieczny ?
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Fizzzi" <f...@w...ciach.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (komputer i srubokrety mam w domu). Od wyrejestrowania w UG, GUS, US
    > minelo juz poltora miesiaca, czy powinienem zrobic remanent

    Remanent likwidacyjny powinienieś zrobić przed wyrejestrowaniem firmy i
    zawiadomić przedtem US, że w dniu takim a takim remanent będzie
    przeprowadzany (zawiadamiasz chyba tydzień przed datą remanentu). Jeżeli nie
    miałeś środków trwałych, towarów, materiałów itp. służących do wykonywania
    usług - to powinna być to jedynie formalność, której jednak trzeba było
    dopilnować dla tzw. świętego spokoju.
    Graszka

  • 3. Data: 2006-06-20 16:31:43
    Od: Fizzzi <f...@w...ciach.pl>

> [...]
    > usług - to powinna być to jedynie formalność, której jednak trzeba było

    nie chce byc ukarany albo naliczony jakimis karami albo nekany
    wezwaniami do zaplaty co teraz mam zrobic ?

    --
    Fizzzi
    GaduGadu #5311582

  • 4. Data: 2006-06-20 21:07:42
    Od: Fizzzi <f...@w...ciach.pl>

    Fizzzi napisał(a):

    > nie chce byc ukarany albo naliczony jakimis karami albo nekany
    > wezwaniami do zaplaty co teraz mam zrobic ?

    dodam ze od zlikwidowania firmy minelo 1,5 mc

  • 5. Data: 2006-06-22 07:53:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jun 2006, Fizzzi wrote:

> [...]
    [...]
    > dodam ze od zlikwidowania firmy minelo 1,5 mc

    Chyba nie ma dobrej metody - powodem jest to iż US już ma
    "udokumentowane w inny sposób" że DG została zamknięta (dostał
    informację z UM na przykład) i np. na czynny żal nie widać
    sposobu :(
    Tak sobie gdybam: przyjmijmy że remanent został zrobiony.
    Podatnik tylko (?) nie powiadomił US i nie złożyl informacji
    na PIT-5 (tam jest osobne pole do rozliczenia remanentu).
    Zakładając że podatnik sam złoży potrzebne informacje - to
    chyba przynajmniej skutecznie zapobiegnie możliwości
    podważenia ksiąg, dobrze mi się wydaje?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-06-22 09:23:33
    Od: Fizzzi <f...@w...ciach.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Zakładając że podatnik sam złoży potrzebne informacje - to
    > chyba przynajmniej skutecznie zapobiegnie możliwości

    ale ja bylem opodatkowany w formi ryczaltu (bez vat)
    wiec pit-5 mnie nie obowiazuje

  • 7. Data: 2006-06-22 09:27:34
    Od: Fizzzi <f...@w...ciach.pl>

    Fizzzi napisał(a):

    > ale ja bylem opodatkowany w formi ryczaltu (bez vat)
    > wiec pit-5 mnie nie obowiazuje
    ja zrobilem tak ze napisalem kartke i napisalem na niej ze remanent
    likwidacyjny zamknieto na kwocie 0zl i napisalem ze przepraszam ze tak
    pozno i poprosilem o nienaliczanie mi kar. Poprostu nic wiecej nie moge
    zrobic. Mam nadzieje ze nie beda mnie karac a jak juz to nie wiecej jak
    1000 zl :|

  • 8. Data: 2006-06-22 09:42:03
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 11:27:34 Fizzzi <f...@w...ciach.pl> napisał:

> [...]
    > pozno i poprosilem o nienaliczanie mi kar. Poprostu nic wiecej nie moge
    > zrobic. Mam nadzieje ze nie beda mnie karac a jak juz to nie wiecej jak

    Nie ma uszczuplenia? Nie ma :)
    Przynałeś się? Przynałeś :)
    Szykuj parę stówek i tyle.
    Jak nie dowalą to jesteś do przodu :)