  • 1. Data: 2002-06-05 21:18:25
    Temat: Czy to jest dzieło?
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Umowa o dzieło dla pracownika na sprzedaż towarów, czy mozna spisać taka
    umowę.
    Czytałem że to jest umowa rezultat, umowa jednorazowa czyli wykonanie
    jakiegos dzieła. Czy mozna pod to podciągnąć np. sprzedaż 1000 czajników?
    Czy Zus nie potraktuje tego jako umowy zlecenie?

  • 2. Data: 2002-06-06 01:47:20
    Temat: Re: Czy to jest dzieło?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::."
    <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Umowa o dzieło dla pracownika na sprzedaż
    towarów, czy mozna spisać taka
    > umowę.

    Spisac można :-)

    > Czytałem że to jest umowa rezultat, umowa
    jednorazowa czyli wykonanie
    > jakiegos dzieła. Czy mozna pod to podciągnąć np.
    sprzedaż 1000 czajników?
    > Czy Zus nie potraktuje tego jako umowy zlecenie?

    IMO,na pewno tak potraktuje

    ///Należy jednak pamiętać, że końcowym efektem
    umowy o dzieło powinno być konkretne dzieło
    właśnie - np. tłumaczenie, szafka, rzeźba, program
    komputerowy, strona WWW. Organy kontrolne (PIP,
    US, ZUS) badają takie umowy ze względu na jej
    treść i efekt końcowy - naciąganie pojęcia umowy o
    dzieło może się skończyć nieprzyjemnie.////

    Sark

  • 3. Data: 2002-06-06 22:53:47
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Iwona <i...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adn3pa$m08$...@n...tpi.pl...
    > Przede wszystkim jeżeli jest to umowa z własnym pracownikiem to
    niezależnie
    > czy jest to zlecenie czy dzieło to wszystkie składki ZUS należy opłacić
    (jak
    > przy etacie). Iwona
    > Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    Albo potraktuje to jako umowę o pracę. Jeżeli czynności wykonywane przez
    tego pracownika mają charakter ciągły i okresowy, czyli sprzedaż czajników
    odbywa się w okreslonym miejscu i w określonych godzinach, codziennie w dni
    robocze to będzie to umowa o pracę bez względu na tytuł tej umowy.

    WS

  • 4. Data: 2002-06-07 07:42:35
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>