  • 1. Data: 2002-06-05 19:50:16
    Temat: Remanent a rozpoczęcie działalności
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Czy sporzadzenie remanentu przy rozpoczęciu DG jest obowiązkowe, jeżeli nie
    mam towarów handlowych, tylko samo wyposażenie i troche materiałów
    biurowych?

  • 2. Data: 2002-06-06 21:39:18
    Temat: Re: Remanent a rozpoczęcie działalności
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jun 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

    >+ Czy sporzadzenie remanentu przy rozpoczęciu DG jest obowiązkowe, jeżeli nie
    >+ mam towarów handlowych, tylko samo wyposażenie i troche materiałów
    >+ biurowych?

    Był niedawno wątek o "zaliczaniu wyposażenia" (kupionego wcześniej),
    "koszty przed rozp . dział. b. długie, art. w rzeczpospolitej".
    Wnioski: brak zapisu prawnego który jawnie by pozwalał ("na
    zdrowy rozum" to niestety nie prawo :().
    Materiały biurowe pewnie sobie możesz odpuścić, jak sądzę.
    Ponadto - nie dam głowy (nie chce mi się czytać ustawy ;>)
    ale wg rozporządzenia remenent "przed zaprowadzeniem księgi"
    (par.27) *nie* obejmuje wyposażenia !
    Biorąc pod uwagę że par.27.3 (zamknięcie) je wymienia - myślę
    że nie wchodzi w rachubę - bo najwyraźniej służy tylko
    do 'właściwej' korekty dochodu w rozliczeniu rocznym.

    Zakładając że zaczynasz DG nie mając nic "na stanie"
    możesz zrobić tylko wpis w KPiR: mi poradzono (biuro)
    "na tym szarym u dołu" -:) (jest puste pole) wpisać:
    "wartość remanentu na dzień XX.YY.ZZZZ = 0".

    Pozdrowienia, Gotfryd