  • 1. Data: 2002-06-05 21:05:44
    Temat: KRUS i praca na pełny etat?
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Czy bedąc rolnikiem KRUS mozna rozpocząć pracę na pełny etat lub umowę
    zlecenie. Czy nie wiaże się to z rezygnacja z KRUS a obowiązkami wobec ZUS?
    Czy ktos jest zorientowany w tym temacie?

  • 2. Data: 2002-06-06 05:38:11
    Temat: Re: KRUS i praca na pełny etat?
    Od: "Beata" <m...@i...pl>

    Tyle udało mi się odnaleść na stronach ZUS. Myślę że najlepiej zadzwoń do
    ZUS-u , bo nie mam gwarancji czy ten zapis tyczy się również umów o pracę.

    Czy prowadzący działalność gospodarczą, będący równocześnie rolnikiem i
    podlegający ubezpieczeniu społecznemu rolników, z tytułu prowadzenia
    działalności gospodarczej podlega ubezpieczeniom społecznym?

    Dla osób prowadzących pozarolniczą działalność, będących równocześnie
    rolnikami, podlegających ubezpieczeniu społecznemu rolników, ustawa z dnia
    13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137,
    poz. 887 z późn. zm.) nie wprowadza obowiązku ubezpieczeń społecznych z
    tytułu prowadzenia działalności. Nie daje również prawa do tych ubezpieczeń
    za zasadzie dobrowolności.

  • 3. Data: 2002-06-06 23:00:53
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik .:: Wojtek ::. <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adlug1$ntf$...@n...onet.pl...
> [...]
    ZUS?
    > Czy ktos jest zorientowany w tym temacie?

    Podejmując pracę (zlecenie, umowa o pracę) podlegasz obowiązkowi
    ubezpieczenia społecznego z tego tytułu. Pracodawca jest obowiązany za
    Ciebie opłacić wszystkie składki (część potrącając Ci z wynagrodzenia).
    Jeżeli wynagrodzenie Twoje jest równe lub większe niż minimalne (obecnie
    760zł brutto) to nie podlegasz obowiązkowi ubezp. z tytułu prowadzonej
    działalności gospodarczej lub rolniczej. Czyli nie płacisz KRUS. Jeżeli jest
    mniejsze niż 760 to płacisz dalej KRUs, a pracodawca ZUS.
    Po zakończeniu umowy o pracę zawsze możesz wrócić do KRUS jeżeli nie
    zakończyłeś dział. rolniczej.

    pozdrawiam
    WS