  • 21. Data: 2007-09-26 22:58:59
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, Alex81 wrote:

    > In article <fdeg9a$1jhg$1@news2.ipartners.pl>, m...@p...onet.pl
    > says...

    Dobrze gada.

    > To może pokaż jej formularz PCC-3 i zapytaj dlaczego w polu "podmiot
    > składający deklarację" są dostępne następujące opcje do wyboru:
    > 1. podmiot zobowiązany _solidarnie_ do zapłaty podatku

    ...z tego powodu, że zakup może być dokonywany na *współwłasność*.
    Albo obie strony mogą być nabywcami :P (patrz niżej)
    A współwłaściciele za wspólną transakcję odpowiadają już solidarnie.
    Jednak solidarna odpowiedzialność sprzedawcy z kupującym jest już
    zniesiona, a to dlatego że *tylko* nabywca odpowiada za PCC - od 1.I.br
    :)
    Do tego dochodzi umowa zamiany, gdzie obie strony są "otrzymujace"
    więc obie odpowiadają za podatek, bo jak inaczej.
    Solidarna odpowiedzialność jest wyraźnie opisana w art.5

    > Nie muszę dodawać że w przypadku kupna samochodu dotyczy Cię tylko
    > pierwsza opcja?

    ...nie musisz, bo to prawda :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-09-26 22:59:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek w <news:fdenvb$1oe1$1@news2.ipartners.pl>:

    > W TEJ umowie jest napisane między innymi:

    > Strony ustalają, iż należny podatek od czynności cywilnoprawnych zostanie
    > uiszczony przez Kupującego.

    A to niekonieczne od 2007

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2007-09-26 23:02:34
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujšcy zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Thursday, September 27, 2007, 12:39:24 AM, you wrote:

    [...]

    > A to juz nie mozna sobie wpisac w zakres dzialalnosci
    > "produkcja, handel, posrednictwo" ?

    Nie o to chodzi. Po prostu nie jestem na bieżąco z przepisami i
    utkwiło mi w pamięci, że VAT-marża to tylko komis a okazuje się, że
    skup i sprzedaż rzeczy używanych również. Na dokładkę byłem
    przekonany, że skup prowadzony w celu dalszej odsprzedaży w ramach
    działalności gospodarczej jest wyłączony z PCC (kiedyś chyba był
    wyłączony z opłaty skarbowej).

    I w ten prosty sposób wpuściłem się w maliny z lenistwa - nie chciało
    mi się poczytać ustaw i opierałem się na szczątkowych i pokręconych
    informacjach ze sklerotycznej pamięci :'(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2007-09-26 23:04:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek w <news:fdeo5p$1oh8$1@news2.ipartners.pl>:

    > To prawda. Jakie to ma dla mnie konsekwencje?

    Żadne, oprócz tego, ze pewnie będą chcieli w WK zobaczyć, bo dane w DR sie
    nie zgadzają.

    > Czyli co - mam fakturę VAT marża, więc PCC nie płacę, tak?

    Ja bym nie płacił ;-)

    Aha, i nie dałbym się zbyć w WK, że mam jakieś potwierdzenie z US przynieść

  • 25. Data: 2007-09-26 23:10:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1538254263.20070927010234@pik-net.pl>:

    > I w ten prosty sposób wpuściłem się w maliny z lenistwa - nie chciało
    > mi się poczytać ustaw i opierałem się na szczątkowych i pokręconych
    > informacjach ze sklerotycznej pamięci :'(

    Szacunek dla tego Pana :D

  • 26. Data: 2007-09-26 23:23:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0709270036410.3464@athlon64>:

    > Ale wyraźnie napisano: tu NIE MA KOMISU!

    Się po wyjaśnieniach autora wątku zorientowałem -- późno już jest :)

    > Jakby tak RoMan napisał CZEGO jego zdaniem nie mogą, to byś mu
    > nie mógł zza węgła przyłożyć czym innym niż miał na myśli ;)
    > [przypomnę: "grupowicz często dostaje odpowiedź na to o czym PISZE
    > a nie na to o czym MYŚLI, obstawiam 99,8% trafności na ten przypadek
    > oraz 98% że o tym co myślał wiesz, ale ktoś musi Greka udawać :O,
    > OK!]

    IMHO z RoManem tak czasami można, byle nie przesadzić :)

    > (wybacz, ten komis :))

    Nigdy! :D

    > Tak jest!

    To teraz bez, a niech se czasem na pspp zajrzą, tak jak i Ciebie na pms
    widać ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 27. Data: 2007-09-26 23:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Sep 2007, 'Tom N' wrote:

> [...]
    [...]
    > I pewnie Gotfryd też zwątpił i nie wierzy własnym słowom sprzed niecałego
    > roku:
    > <http://42.pl/gg/Pine.WNT.4.64.0611141942400.11420@a
    thlon64>

    Nie zwątpił, primo tamten post jest o komisie (a niniejszy wątek nie),
    secundo przepisy pozmieniali :)
    Zwątpiłem, jak machinalnie odpowiedziałem kiedyś "po staremu"
    i oberwałem tłuczkiem że od 1.I jest inaczej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2007-09-26 23:30:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Sep 2007, 'Tom N' wrote:

    > Szacunek dla tego Pana :D

    Szacunek :D

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2007-09-26 23:33:18
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    > Nie zwątpił, primo tamten post jest o komisie (a niniejszy wątek nie),
    > secundo przepisy pozmieniali :)
    > Zwątpiłem, jak machinalnie odpowiedziałem kiedyś "po staremu"
    > i oberwałem tłuczkiem że od 1.I jest inaczej :)

    A wracając do mnie, to co radzisz? :)

  • 30. Data: 2007-09-26 23:35:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Maciek wrote:

    > I nie ma tu znaczenia, że nie jest to standardowa faktura VAT, tylko faktura
    > VAT-marża?

    Nie widzę podstaw...

    > Właśnie w US mówili, że gdyby na fakturze była określona wysokość VAT-u, to
    > nie musiałbym niczego płacić, a że nie ma, bo to faktura VAT-marża, to niby
    > muszę.

    Sprawdź te .a i .b w ustawie o PCC.
    PCC się nie płaci ZARÓWNO kiedy sprzedaż jest opodatkowana, jak
    i zwolniona.
    Przy VAT-marża opodatkowana jest marża a zwolniony przedmiot - taka
    ciekawostka.

    pzdr, Gotfryd