  • 11. Data: 2007-09-26 22:37:07
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, September 27, 2007, 12:18:07 AM, you wrote:

    > Przyjmujemy, iż jest DOKŁADNIE tak jak piszesz.
    > Znaczy na dowodzie zakupu jako sprzedawca jest ich firma.
    > Do tego dobrze mi gadać, bo posty poprzedników przeczytałem ;), ale
    > jako że z PCC już w tym roku wtopiłem podajšc błędne info, to miałem
    > okazję odświezyć :> więc zakładam że teraz dobrze piszę ;)
    > No i dobrze.

    Ale skąd VAT-marża a nie zwykła faktura VAT?

    [...]

    > Nieprawda.
    > Zapłacili za siebie.

    Ale dlaczego zapłacili, skoro to nie komis a sa płatnikami VAT?

    > Dobrze gada. Dać jej piwa ;)

    A niżej piszesz, że skoro sprzedaje firma to nie podlega PCC...

    > ...no i tak jest.
    > Jak sprzedawca prowadzi DG w rozumieniu VAT, to PCC od sprzedaży
    > przez niego się nie należy i już.

    [...]

    > Po prostu *firma* *nie może* tak dokonać sprzedaży rzeczy, żeby nie
    > podlegała ona pod VAT. A to powoduje wyłączenie z PCC!
    > Zwolnienia udziela napis "VAT" na tym papierku od nich ;)

    I ja już jestem całkiem głupi.

    Skupowanie samochodów i ich sprzedaż, to jest komis? Bo dla mnie
    komis, to rodzaj pośrednictwa a nie skup i sprzedaż.
    Umowa kupna-sprzedaży rzeczy gdy kupującym jest podmiot zajmujący się
    handlem i będący płatnikiem VAT podlega PCC?
    Jeśli prowadzą normalny handel, to skąd VAT-marża?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2007-09-26 22:38:57
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    > Zwolnienia udziela napis "VAT" na tym papierku od nich ;)

    I nie ma tu znaczenia, że nie jest to standardowa faktura VAT, tylko faktura
    VAT-marża?
    Właśnie w US mówili, że gdyby na fakturze była określona wysokość VAT-u, to
    nie musiałbym niczego płacić, a że nie ma, bo to faktura VAT-marża, to niby
    muszę.

    Napiszę jeszcze raz DOKŁADNIE co dostałem:

    1) Umowę Kupna, na podstawie której AAA kupiło samochód od 1. właściciela
    2) Potwierdzoną kopię deklaracji PCC-3, którą AAA ponoć złożyło w US po
    zakupie samochodu (nie ma stempla US)
    3) Umowę Sprzedaży, na podstawie której AAA sprzedaje auto mnie
    4) Fakturę VAT marża, na której figuruje jedna i ta sama kwota w 2 polach:
    a) Cena jednostkowa, b) Wartość + VAT
    Na tym dokumencie jest dopisek: Sprzedający oświadcza, że podatek od
    czynności cywilno-prawnych reguluje deklaracja PCC-3

  • 13. Data: 2007-09-26 22:39:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:594366680.20070927001355@pik-net.pl>:

    > Hello 'Tom,

    > Wednesday, September 26, 2007, 11:52:23 PM, you wrote:

    > Przywracam bardzo istotny cytat:
    > ===8<===
    > ===8<===

    Na tyle istotny, że tak twierdzi autor wątku, ale, czy to jest stan
    faktyczny, to sądząc po faktura vat-marża wątpię

    > ^^^^^^^^

    Mam sie czepiać?

    To w takim razie AAA zapłaciło podatek po kupieniu _jego_ auta od niego
    samego...

    > Jasne. Ale umowa komisu nie polega na skupowaniu towarów i późniejszej
    > ich sprzedaży. To już jest normalna działalność handlowa a nie
    > komisowa.

    Tak założyłeś na podstawie tego co /krzywo/ zeznał podsądny :)

    > Sam wskazujesz przepis.

    Są dwie transakcje jak rozumiem, o pierwszej wiemy nic (pomijając to co
    pisałem powyżej, że kupujący sprzedał/oddał w komis/do warzywniaka) --
    zakładam, że "firma" nie oddała pojazdu w komis, tylko komis/warzywniak
    zawarł umowę z osobą fizyczną nieDG -- PCC sie należy, czy to komis, czy
    warzywniak.

    > AAA sprzedając autorowi posta. AAA kupując od poprzedniego
    > własciciela. W obi przypadkach, skoro są płatnikiem VAT - nie płacą
    > PCC.

    Zauważ taki drobiazg, ze nie wystarczy byc płatnikiem VAT, tylko trzeba być
    *opodatkowanym z tytułu dokonania tej czynności"

    Od kiedy nabycie od osoby fizycznej nieDG używanego pojazdu jest
    opodatkowane VAT?

    > Nie mogą płacić PCC za klienta.

    I nie płacili, klient dostał fakturę, jedna ze stron z tytułu dokonania
    czynności jest opodatkowana VAT

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2007-09-26 22:39:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007 00:13:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >AAA sprzedając autorowi posta. AAA kupując od poprzedniego
    >własciciela. W obi przypadkach, skoro są płatnikiem VAT - nie płacą
    >PCC.

    Firma AAA kupujac od osoby prywatnej samochod .. to w jaki sposob
    jest opodatkowa z tytulu dokonania TEJ czynnosci podatkiem VAT ?

    >I tu jest właśnie przekręt, który węszyłem. Pod przykrywką komisu
    >jest prowadzony handel.

    A to juz nie mozna sobie wpisac w zakres dzialalnosci
    "produkcja, handel, posrednictwo" ?

    J.

  • 15. Data: 2007-09-26 22:47:06
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > handlem i będący płatnikiem VAT podlega PCC?
    > Jeśli prowadzą normalny handel, to skąd VAT-marża?

    W obu umowach, które dostałem (tj. w umowie kupna od poprzedniego
    właściciela i w umowie sprzedaży mnie) mam napisane: (...)Przedmiotem
    działalności AAA jest między innymi zakup towarów w celu ich dalszej
    odsprzedaży. Działalność ta dotyczy przede wszystkim pojazdów
    mechanicznych.(...)

  • 16. Data: 2007-09-26 22:49:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:281708164.20070927003707@pik-net.pl>:

    > Ale skąd VAT-marża a nie zwykła faktura VAT?
    [...]

    > Ale dlaczego zapłacili, skoro to nie komis a sa płatnikami VAT?

    Pewnie kupił od nieDG

    > A niżej piszesz, że skoro sprzedaje firma to nie podlega PCC...

    Kupuje -- sprzedaje widzisz różnicę?

    > I ja już jestem całkiem głupi.

    :D

    > Umowa kupna-sprzedaży rzeczy gdy kupującym jest podmiot zajmujący się
    > handlem i będący płatnikiem VAT podlega PCC?

    Tak, gdy kupujesz, nie, gdy sprzedajesz -- dwie transakcje

    > Jeśli prowadzą normalny handel, to skąd VAT-marża?

    Stąd:
    <http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040520/
    firmac_a_12.html>

  • 17. Data: 2007-09-26 22:52:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, 'Tom N' wrote:

    > Blablabla,

    Zgoda :)

    > Art. 765. Przez umowę komisu przyjmujący zlecenie (komisant)

    Ale wyraźnie napisano: tu NIE MA KOMISU!
    Podwójna umowa sprzedaży - "ludź ulicy" do AAA raz, AAA do Macka dwa.
    Nie ma zlecenia sprzedaży, kupują na własność jako towar handlowy.

    > Bo ponieważ?

    ..."ponieważ" to masz masz oczywiście rację...

    [...]
    > Która ze stron *czynności* (a były dwie czynności i w sumie trzy strony)

    Ano. I żadną czynnością nie był komis :)

    > Czego nie mogą? Umieścić dodatkowej informacji na fakturze VAT-marża?

    To są skutki stosowania przekazu w postaci zazipowanej do dwu słów,
    czyli "czeski film" ;)
    Jakby tak RoMan napisał CZEGO jego zdaniem nie mogą, to byś mu
    nie mógł zza węgła przyłożyć czym innym niż miał na myśli ;)
    [przypomnę: "grupowicz często dostaje odpowiedź na to o czym PISZE
    a nie na to o czym MYŚLI, obstawiam 99,8% trafności na ten przypadek
    oraz 98% że o tym co myślał wiesz, ale ktoś musi Greka udawać :O,
    OK!]

    > Wskażesz przepis?

    Też byłbym ciekaw. Ze trzy czwarte faktur byłaby w .pl nieważna,
    jakby istniał zakaz umieszczania dowolnych *dodatkowych* treści
    na fakturze :)

    > Genialna odpowiedź US, na piśmie dali? Czyżby sprzedaż przez komis nie
    > podlegała VAT?

    wKF: podlega czy tak czy siak, ale przecież nie o komus idzie.

    > Aha...

    A co, źle gadała? ;)
    Przyznała, że sama nie wie jak ma być :P, to trzeba jej ustawą o PCC
    rzucić na biurko :]

    > Coś mi sie kołacze, że wiążące interpretacje zostały zlikwidowane.

    Myślę, że RoMan sugerował nie wniosek o wiążącą interpretację,
    a tzw. "czynność obywatelską" potocznie zwaną "donosem", acz
    akurat podzielając Twoje stanowisko tam gdzie jest wyraźne
    i odnosi się do opisanego stanu (wybacz, ten komis :)), określę
    tezę o "wyprostowaniu AAA" jako "kulę w płot" ;)
    (może ktoś rozsądny im doradzi żeby o tym PCC *zbędnie* nie
    wspominali i tyle).

    > CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki

    Tak jest!

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-09-26 22:54:12
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    > 1) Umowę Kupna, na podstawie której AAA kupiło samochód od 1. właściciela

    W TEJ umowie jest napisane między innymi:

    Strony ustalają, iż należny podatek od czynności cywilnoprawnych zostanie
    uiszczony przez Kupującego.
    (...). Kupujący zapłaci Sprzedającemu ustaloną cenę w gotówce. (...) Tytuł
    własności pojazdu zostanie przeniesiony na Kupującego wraz z podpisaniem
    niniejszej umowy przez Strony.

    To na potwierdzenie, że nic mi się nie pomyliło i w moim rozumieniu NIE jest
    to komis.

    > 3) Umowę Sprzedaży, na podstawie której AAA sprzedaje auto mnie

    W TEJ umowie mam między innymi:

    (...) Sprzedający[AAA] oświadcza, że jest właścicielem niżej opisanego
    pojazdu mechanicznego (...)
    (...) Sprzedający niniejszym sprzedaje Kupującemu powyżej opisany pojazd
    wraz z przynależnościami i wyposażeniem za uzgodnioną cenę, a kupujący
    niniejszym kupuje go od sprzedającego za uzgodnioną cenę i odbiera go jako
    jego własność.

    Dodatkowo udzielają mi rękojmi.

    Dalej mam tak:

    Uzgodniona przez strony cena za pojazd wynosi xxx PLN __wraz z podatkiem
    VAT__.
    Załącznik do niniejszej umowy stanowi faktura nr ....

  • 19. Data: 2007-09-26 22:55:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek w <news:fden2p$1nho$1@news2.ipartners.pl>:

    > I nie ma tu znaczenia, że nie jest to standardowa faktura VAT, tylko faktura
    > VAT-marża?

    Nie.

    > Właśnie w US mówili, że gdyby na fakturze była określona wysokość VAT-u, to
    > nie musiałbym niczego płacić, a że nie ma, bo to faktura VAT-marża, to niby
    > muszę.

    Nich dadzą na piśmie.

    > Napiszę jeszcze raz DOKŁADNIE co dostałem:

    > 1) Umowę Kupna, na podstawie której AAA kupiło samochód od 1. właściciela

    Nie przerejstrowali pojazdu na siebie zapewne.

    > 2) Potwierdzoną kopię deklaracji PCC-3, którą AAA ponoć złożyło w US po
    > zakupie samochodu (nie ma stempla US)

    Nie Twój problem.

    > 3) Umowę Sprzedaży, na podstawie której AAA sprzedaje auto mnie
    > 4) Fakturę VAT marża, na której figuruje jedna i ta sama kwota w 2 polach:
    > a) Cena jednostkowa, b) Wartość + VAT

    OK. Choć z drugiej strony i tak wiesz ile przepłaciłeś :)

    > Na tym dokumencie jest dopisek: Sprzedający oświadcza, że podatek od
    > czynności cywilno-prawnych reguluje deklaracja PCC-3

    Bez znaczenia

    Aha -- w końcu to cross na grupę samochodową -- jednego świstka mi tu
    brakuje w tym wyliczeniu: gdzie jest polisa OC... ;-)

  • 20. Data: 2007-09-26 22:57:33
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    > Nie przerejstrowali pojazdu na siebie zapewne.

    To prawda. Jakie to ma dla mnie konsekwencje?

    > Aha -- w końcu to cross na grupę samochodową -- jednego świstka mi tu
    > brakuje w tym wyliczeniu: gdzie jest polisa OC... ;-)

    Była, była :)

    Czyli co - mam fakturę VAT marża, więc PCC nie płacę, tak?