  • 1. Data: 2003-04-17 11:34:29
    Temat: Czy ustanowienie wpółwłasności samochodu=darowizna
    Od: yareq<y...@2...pl>

    Mam problem: ojciec chce mnie zrobić współwłaścicielem swojego
    samochodu 50:50, czy to należy traktować jako darowiznę?
    A jezeli tak to jakie dokumenty (deklaracje) muszę zgłosić do US?
    i jakie powinienem zapłacić podatki? od spadku i darowizn? od
    czynności cywilnoprawnych?
    Z góry dziekuję za info!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-04-17 13:47:50
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > A jezeli tak to jakie dokumenty (deklaracje) muszę zgłosić do US?
    > i jakie powinienem zapłacić podatki? od spadku i darowizn? od

    trzeba sporządzić umowę darowizny 1/2 części samochodu, raz na 5 lat kwota zwolniona
    od podatku to 9637zł. powyżej podatek od 3 do 7% od nadwyżki, przy kupnie podatek 2%
    (wszystko oczywiście od wartości połowy samochodu)