  • 1. Data: 2005-04-18 11:58:31
    Temat: Czy wyrejestrowywać DG?
    Od: "paka77" <p...@i...pl>

    Witam,

    Mam taki problem/pytanie: małżonka jest na etapie zmiany pracy,
    ponieważ w nowym miejscu zaproponowali jej zamiast umowy o pracę
    możliwość prowadzenia działalności, w swoim urzędzie miasta
    zarejestrowała firmę, dostała też REGON.

    Koniec końców okazało się, że warunki rozliczania się
    "na działalność" nie są w tym konkretnym przypadku zbyt
    korzystne, więc ostatecznie zostanie wybrana opcja
    standardowej umowy o pracę.

    Pytanie - czy coś należy zrobić z tą przedwcześnie założoną firmą?
    Czy należałoby ją wyrejestrować, czy też dopóki nie wystawi
    się żadnej faktury, nie ma co się przejmować i niech firma
    sobie istnieje, jako byt czysto papierowy...

    Ktoś może wie, co najlepiej zrobić z taką nierozpoczętą (de facto)
    działalnością?

    Pozdrawiam,

    PP

  • 2. Data: 2005-04-18 14:00:07
    Temat: Re: Czy wyrejestrowywać DG?
    Od: "Lupus" <j...@n...pl>

    Możesz zawiesić działalność założonej firmy, ale jeżeli nie masz zamiaru
    prowadzić założonej DG to chyba najlepiej będzie ją po prostu rozwiązać.
    Lup.

  • 3. Data: 2005-04-18 17:11:41
    Od: tom <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 16:00:07 +0200, Lupus napisał(a):

    > Możesz zawiesić działalność założonej firmy, ale jeżeli nie masz zamiaru
    > prowadzić założonej DG to chyba najlepiej będzie ją po prostu rozwiązać.
    > Lup.
    W Urzędzie Miejskim działalności nie zawiesisz, tylko zlikwidujesz -
    "zawiesza" się w ZUS, abo nie placic ZUSu, jakkolwiek jest to temat
    sporny...
    Lepiej zlikwidowac, ponieważ teoretycznie powinna twoja małżonka w ciągu
    14dni zgłosić do US działalność, znam przypadek, ze nawet 3 miesiące ktoś
    nie zgłaszał, ale chyba lepiej nie ryzykować..

  • 4. Data: 2005-04-19 06:44:37
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 kwi o godzinie 19:11, na pl.soc.prawo.podatki, tom napisał(a):

    > W Urzędzie Miejskim działalności nie zawiesisz, tylko zlikwidujesz -
    > "zawiesza" się w ZUS, abo nie placic ZUSu.....

    Skąd ta karkołomna hipoteza?
    Polecam zapoznanie się z tym tematem w archiwum grupy - dojdziesz do
    _zupełnie_ odmiennej tezy, niż ta która obecnie prezentujesz.

    --
    Herbi
    19-04-2005 08:44:36

  • 5. Data: 2005-04-19 07:55:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Herbi wrote:

    >+ Dnia 18 kwi o godzinie 19:11, na pl.soc.prawo.podatki, tom napisał(a):
    >+ > W Urzędzie Miejskim działalności nie zawiesisz, tylko zlikwidujesz
    [...]
    >+ Skąd ta karkołomna hipoteza?

    ...no *ta* hipoteza karkołomna raczej nie jest ;)
    Procedury "zawieszania DG w UM" nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-04-19 08:16:20
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 19 kwi o godzinie 09:55, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > [...]
    >
    > ...no *ta* hipoteza karkołomna raczej nie jest ;)
    > Procedury "zawieszania DG w UM" nie ma...

    Ale Ty *akurat* wyciąłeś ten fragment do którego ja *piłem*, czyli:

    I to miałem na myśli pisząc "karkołomna hipoteza"

    --
    Herbi
    19-04-2005 10:15:59

  • 7. Data: 2005-04-19 20:23:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Herbi wrote:

    >+ Ale Ty *akurat* wyciąłeś ten fragment do którego ja *piłem*, czyli:

    ...nie twierdzę że twój cytat był jednoznaczny ;) !
    No to pociąłem ... stronniczo :) (nie bić !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)