  • 1. Data: 2005-04-18 12:10:35
    Temat: sprzedaz na aukcjach itp.
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Czy jesli sprzedaje napisane przeze mnie programy komputerowe (lub cos
    innego) na aukcjach (wieksze ilosci) to msuze placic ZUS czy tylko podatek?
    Od jakiej kwoty sie placi podatek? (slyszalem ze jest jkis prog)
    Czym rozni sie taka sprzedaz od sprzedawania na swojej stronie lub w sklepie
    i czy w tych warunkach tez bym musial/nie musial placic ZUS'u? Jaki podatek
    bym placil?

    Pozdrawiam
    man

  • 2. Data: 2005-04-18 15:00:23
    Temat: Re: sprzedaz na aukcjach itp.
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Stary, siedzisz na bombie.
    Jezeli jest to sprzedaz jednostkowa, na zasadzie piszesz program na
    zamowienie, podpisujesz z klientem umowe o dzielo, itd., to placisz tylko
    dochodowy.

    Ale podejrzewam ze chodzi o to, ze piszesz raz, a licencji udzielasz masowo.
    W takim przypadku nie minie Cie zalozenie dzialalnosci gospodarczej i lepiej
    sie nie przyznawaj w US, ze juz zarabiasz w taki sposob! Za nielegalne
    prowadzenie DG mozna ostro poplynac!

    A dzialalnosc to: ZUS (730), ewentualne biuro rachunkowe (minimum 100) i
    minimum 19% podatku dochodowego (w zaleznosci od wybranej skali i progu)

  • 3. Data: 2005-04-18 15:05:11
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    > Stary, siedzisz na bombie.

    Spoko, jesczze nie :) bo jeszcze nic nie sprzedaje. To dopiero plany i
    dlatego pytam :).

> [...]
    >
    > A dzialalnosc to: ZUS (730), ewentualne biuro rachunkowe (minimum 100) i
    > minimum 19% podatku dochodowego (w zaleznosci od wybranej skali i progu)

    Wiem... czyli musze ponad 1000 zlotych zarabiac miesiecznie zeby to wogole
    mialo szanse sie zwrocic... :(

  • 4. Data: 2005-04-18 19:07:04
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    > Wiem... czyli musze ponad 1000 zlotych zarabiac miesiecznie zeby to wogole
    > mialo szanse sie zwrocic... :(

    Tak. No chyba że ktoś z rodziny ma firmę, przez którą mógłbyś to sprzedawać.
    Musieliby rozszerzyć sobie opis działalności o pisanie i sprzedaż
    oprogramowania.

  • 5. Data: 2005-04-18 19:23:52
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    > Tak. No chyba że ktoś z rodziny ma firmę, przez którą mógłbyś to
    sprzedawać.
    > Musieliby rozszerzyć sobie opis działalności o pisanie i sprzedaż
    > oprogramowania.

    Nom... ale wtedy i tak bym nie mogl legalnie tej kasy dostawac bo by byla na
    rodzinke (przyjmujac nawet ze rodzinka by chciala mi to dawac - a to nie
    problem).

  • 6. Data: 2005-04-18 19:52:56
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    man wrote:

    > Nom... ale wtedy i tak bym nie mogl legalnie tej kasy dostawac bo by byla na
    > rodzinke (przyjmujac nawet ze rodzinka by chciala mi to dawac - a to nie
    > problem).

    Rozszerzaja dzialalnosc. Zatrudniaja pracownika. Placa mu za to. Umowa o
    prace, umowa zlecenie.

    --
    Film: One point 0 .............................. http://tiny.pl/hdmb
    Film: Arktyczna goraczka ....................... http://tiny.pl/hdmz

  • 7. Data: 2005-04-18 21:39:07
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    > Rozszerzaja dzialalnosc. Zatrudniaja pracownika. Placa mu za to. Umowa o
    > prace, umowa zlecenie.

    A np. tak: rodzinka ma nowa dzialalnosc (za wpisanie trzeba bodajze zaplacic
    50 zeta), sprzedaja moje programy, ktore kupuja odemnie przez umowe o dzielo
    :) w ktorej jest napisane ze dostaje 81% ceny produktu sprzedawanego. Oni
    placa te 19% podatku, ja 19% (a wlasciwie to 9,5% bo z przekazaniem praw) i
    mam 73,71 % dochodu i wszystko legalnie :)))
    Czyz nie? A moze cos sie nie zgadza?

  • 8. Data: 2005-04-18 21:41:29
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > placa te 19% podatku, ja 19% (a wlasciwie to 9,5% bo z przekazaniem praw)
    > mam 73,71 % dochodu i wszystko legalnie :)))

    A, i przede wszystkim nie place ZUS'u (no chyba ze przekrocze te... bodajze
    10 tys. euro rocznie - ale raczej nie :)) )
    Dobrze mysle?

    Pozdro!

  • 9. Data: 2005-04-19 06:47:07
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 kwi o godzinie 23:41, na pl.soc.prawo.podatki, man napisał(a):

    > A, i przede wszystkim nie place ZUS'u (no chyba ze przekrocze te... bodajze
    > 10 tys. euro rocznie - ale raczej nie :)) )
    > Dobrze mysle?

    Zarzuć sobie w wyszukiwarce temat "osoba współpracująca" - dowiesz się
    nowych rzeczy ;)

    --
    Herbi
    19-04-2005 08:47:01

  • 10. Data: 2005-04-19 06:55:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Apr 2005, man wrote:

    >+ > A np. tak: rodzinka ma nowa dzialalnosc

    A to od "rodzinki" zależy. Rozumiem iż pojęcie "osoby współpracującej"
    jest ci znane ?

    >+ > w ktorej jest napisane ze dostaje 81% ceny produktu sprzedawanego. Oni
    >+ > placa te 19% podatku

    ...a ZUS ? ;)
    I ew. VAT.

    >+ > ja 19% (a wlasciwie to 9,5% bo z przekazaniem praw) i
    >+ > mam 73,71 % dochodu i wszystko legalnie :)))
    >+ > Czyz nie? A moze cos sie nie zgadza?

    J.w. Reszta... nie mam się jak przyczepić ;)

    >+ A, i przede wszystkim nie place ZUS'u (no chyba ze przekrocze te... bodajze
    >+ 10 tys. euro rocznie - ale raczej nie :)) )
    >+ Dobrze mysle?

    Źle myślisz: mieszasz ze sobą ZUS i VAT :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)