  • 1. Data: 2006-10-16 21:30:25
    Temat: Czy żona pobiereć emeryturę za zmarłego męża?
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    Mój zmarły Tata pobierał emeryturę kombatancką w wysokości 2000zł moja Mama
    pobiera emeryturę w wysokości 1000zł.
    Czy jest możliwe aby Mama pobierała 2000zł - za Tatę...?
    Tata zmarł w 2003 roku...

    --
    Sławek

  • 2. Data: 2006-10-16 21:37:23
    Temat: Re: Czy żona pobiereć emeryturę za zmarłego męża?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:eh0tr3$c52$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    moja Mama
    > pobiera emeryturę w wysokości 1000zł.
    > Czy jest możliwe aby Mama pobierała 2000zł - za Tatę...?

    Tak, Twoja Mama może zawiesić pobieranie własnej emerytury i może
    wybrać rentę rodzinną w wysokości 85% emerytury męża, bez dodatku
    kombatanckiego (chyba że sama ma uprawnienia kombatanckie).
    Wniosek trzeba było składać w 2003 r., teraz też można, ale wypłata
    renty rodzinnej od miesiąca złożenia wniosku.

    wa