  • 1. Data: 2009-02-06 14:52:35
    Temat: Płatność w PL za fakturę z cenami w walucie.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Jest do wystawienia faktura za towar, przy czym cena towaru jest podana
    w USD.
    Należność płatna w złotówkach przeliczonych po średnim kursie NBP z dnia
    płatności. Płatność odroczona o 14 dni.
    Transakcja pomiędzy polskimi firmami w Polsce.

    Czy ktoś ma pomysł jak to poprawnie zafakturować?

    Mnie przychodzi do głowy tylko jeden sposób:
    * wystawienie faktury w dniu sprzedaży
    * wystawienie korekty w dniu zaksięgowania należności

    Dobrze myślę? Czy błądzę?

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-02-06 17:02:01
    Temat: Re: Płatność w PL za fakturę z cenami w walucie.
    Od: "Atomek" <lta_tomek(WYTNIJ)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mnie przychodzi do głowy tylko jeden sposób:
    > * wystawienie faktury w dniu sprzedaży
    > * wystawienie korekty w dniu zaksięgowania należności

    =========================
    1. wystawiasz fakturę w USD na której musisz pokazać VAT w PLN.
    2. fakturę przeliczasz na PLN wg kursu NBP i księgujesz
    3. Jak otrzymasz zapłatę, to różnica między otrzymaną kwotą a kwotą
    zaksięgowaną będzie róznicą kursową, którą dasz w przychód lub koszty
    (zależy od znaku)
    Atomek

  • 3. Data: 2009-02-06 17:49:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Atomek wrote:
    > 1. wystawiasz fakturę w USD na której musisz pokazać VAT w PLN.
    > [...]

    Jasne! Dziękuję za sprowadzenie na właściwe tory.

    Cena towaru wyrażona w USD jest - jak się nietrudno domyśleć -
    przerzuceniem na Klienta ryzyka kursowego, na co on się szczęśliwie godzi.

    Ale jakoś mi umknęło, że przecież można tę transakcję dokończyć w USD.
    Sprawa VAT w plz i różnic kursowych jest oczywista.

    Dziękuję jeszcze raz.

    Piotrek