  • 11. Data: 2003-06-05 07:34:40
    Temat: Re: D.G.+ konto w banku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2003, Robert Kondraciuk wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał [...]
    >+
    >+ > IMO - nie ma przeciwwskazania aby płacić podatki z konta
    >+ > osobistego, jeśli się mylę poproszę o oświecenie ze
    >+ > wskazaniem podstawy prawnej :)
    >+
    >+ mylisz się,

    W czym ? Znaczy: należy wyjaśnić co ma wspólnego
    z płaceniem podatków ;) poniższy zakaz dokonywania
    rozliczeń wynikających z DG:

    >+ podstawa prawna - Prawo bankowe
    >+
    >+ Art. 50
    >+ 3. Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane
    >+ przez ich posiadaczy do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych
    >+ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    Przeczytałeś *cały* poprzedni post ?
    Tam była wyraźna uwaga że "Zupełnie inną sprawą są inne
    płatności czy przyjmowanie należności z DG".

    Płacenie podatków *nie jest* AFAIK & AFAIR "czynnością
    związaną z działalnością gospodarczą" a *osobistą*
    czynnością urzędową podatnika !
    Podważasz to stwierdzenie ?

    Bo ja uważam że to jest tak jak np. z czynnościami rejestracyjnymi
    DG (w gminie): pomimo że można zaliczyć w KUP (jako "niebędne
    dla osiągnięcia przychodu") to *nie jest* to prowadzenie
    DG (a więc może być dokonane przed "rozpoczęciem prowadzenia").
    Takoż i podatki: wynikają "z DG", ale nie z faktu
    "prowadzenia" a z "osiągania dochodu" - który jest dochodem
    *osobistym* (przynajmniej jak na razie :)).

    Możesz odszukać wątki w których mi to uświadomiono, bo
    sam kiedyś byłem przekonany że np. taki VAT płaci się "od DG".
    Ale *literalnie* - najwyraźniej tak nie jest...
    Acha - i "własny" (znaczy: nie za pracowników)
    ZUS też jest "osobisty", nawet jeśli podstawą do
    obowiązku jest prowadzenie DG :)
    Część banków wręcz udostępnia możliwość płacenia
    podatków i ZUS z konta osobistego :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-06-05 20:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2003, SebaeL wrote:

> [...]
    >+
    >+ To jeżeli tak jest to dlaczego konto w Banku Śląskim ma opcje: przelew

    A bo to nie są operacje związane z DG :) ! (IMO & AFAIK)

    pozdrowienia, Gotfryd