  • 1. Data: 2003-06-04 13:20:07
    Temat: D.G.+ konto w banku
    Od: wandap<w...@g...pl>

    Zakładam D.G. i chcę rozliczac się na książkę przychodów i rozchodów,
    mam prywatne konto w PKO -czy muszę zakładać drugie dla D.G. czy
    wystarczy jedno i jak to potem rozgraniczyć
    Proszę o radę
    wanda

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-06-04 13:48:37
    Temat: Re: D.G.+ konto w banku
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    wandap wrote:

    > Zakładam D.G. i chcę rozliczac się na książkę przychodów i rozchodów,
    > mam prywatne konto w PKO -czy muszę zakładać drugie dla D.G. czy
    > wystarczy jedno i jak to potem rozgraniczyć

    Niestety przy KPiR musisz mieć osobne konto na DG. W żedmym znanym mi
    banku regulamin nie pozwala na wykorzystywanie do tego celu rachunku
    osobistego

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-06-04 15:25:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Niestety przy KPiR musisz mieć osobne konto na DG.

    Nie przesadzaj :-)
    Można być na KPiR, nie złamac zadnego
    przepisu i rachunek firmowy nie jest potrzebny.

  • 4. Data: 2003-06-04 16:26:00
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości

    > Nie przesadzaj :-)
    > Można być na KPiR, nie złamac zadnego
    > przepisu i rachunek firmowy nie jest potrzebny.

    a w jaki sposób zapłaci podatki?

  • 5. Data: 2003-06-04 16:34:31
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    04.06.2003 17:25, persona, tytułująca się 'cef', napisała:

    > Nie przesadzaj :-)
    > Można być na KPiR, nie złamac zadnego
    > przepisu i rachunek firmowy nie jest potrzebny.

    W istocie, nie wynika to z faktu prowadzenia dg, ale z Art. 13. Prawa o
    działalności gospodarczej.

  • 6. Data: 2003-06-04 17:49:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > a w jaki sposób zapłaci podatki?

    A z bycia na KPiR wynika, że podatek jest obowiązkowy? :-)
    Jest strata. I konto niepotrzebne jest. :-)

  • 7. Data: 2003-06-04 21:19:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2003, Robert Kondraciuk wrote:

> [...]
    >+ > Nie przesadzaj :-)
    >+ > Można być na KPiR, nie złamac zadnego
    >+ > przepisu i rachunek firmowy nie jest potrzebny.

    A podatki płaci DG czy OF prowadząca owe DG ?

    Uprzejmie wyjaśniam że sam zostałem kiedyś "przyklapnięty"
    niniejszym pytaniem :), więc dobrze zapamiętałem lekcję ;)

    Weź sobie np. PIT-5 i sprawdź - sumujesz dochody:
    - z 1. osobowej DG
    - z udziałów S.C.
    - z najmu, prowadzonego *poza* DG

    Fakt że ja czy ty nie prowadzimy najmu nie powoduje, że
    "reszta podatku" przestaje być "osobista" :)

    IMO - nie ma przeciwwskazania aby płacić podatki z konta
    osobistego, jeśli się mylę poproszę o oświecenie ze
    wskazaniem podstawy prawnej :)

    Zupełnie inną sprawą są inne płatności czy przyjmowanie
    należności z DG - wtedy nie tylko można "wylecieć" z banku
    (za łamanie regulaminu) ale IMHO również US może się
    czepiać że "rachunek jest wykorzystywany w DG" (a to
    znaczy że np. odsetki powinny być księgowane w przychodach !)
    Ale podatki i ZUS... to IMO nie problem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-05 01:13:27
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości > On Wed, 4 Jun 2003,
    Robert Kondraciuk wrote:

    > IMO - nie ma przeciwwskazania aby płacić podatki z konta
    > osobistego, jeśli się mylę poproszę o oświecenie ze
    > wskazaniem podstawy prawnej :)

    mylisz się,
    podstawa prawna - Prawo bankowe

    Art. 50
    3. Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane
    przez ich posiadaczy do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

  • 9. Data: 2003-06-05 06:50:21
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bbm5k2$ah6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > przez ich posiadaczy do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych
    > związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    Czy jest gdzieś definicja rachunku oszczędnościowego? Przy obecnym
    oprocentowaniu trudno nazwać ROR oszczędnościowym mimo, że w nazwie słowo
    owe występuje :-)

    Marek

  • 10. Data: 2003-06-05 07:18:21
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > przez ich posiadaczy do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych
    > związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    To jeżeli tak jest to dlaczego konto w Banku Śląskim ma opcje: przelew do
    ZUS i Przelew do US?
    seba