  • 1. Data: 2007-04-20 13:21:06
    Temat: DG
    Od: m...@i...pl

    Jestem nowa na forum, ale już trochę zapoznana z tematem;)
    Chcę załozyć DG - sprzedaż do osób fizycznych przez internet.
    Rozliczenie - ryczałt od przychodów. Podstawowy dochód - praca na
    cały etat.

    Potrzebuje potwierdzenia kilku kwestii:
    - chcę być VAT-owcem więc złożę stosowane oświadczenie w US. Rozumiem,
    że dopóki nie przekroczę 10tyś EUR rocznie obrotu to nie musze się
    rozliczac z VAT.
    - chcę prowadzić rozliczenia kwartalne - czy są jakieś obostrzenia w
    tej kwestii?
    - z tego co przeczytałam obowiązkowa jest dla mnie kasa fiskalna. No
    bo jak inaczej ewidencjonować obroty?
    - Czy jest obowiązek płacenia ubezp zdrowotnego w ZUS jeśli na etacie
    przekarczam już maksymalną roczną składkę?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-04-20 13:23:36
    Temat: Re: DG
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2007 o 15:21:06 <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > - chcę być VAT-owcem więc złożę stosowane oświadczenie w US. Rozumiem,
    > że dopóki nie przekroczę 10tyś EUR rocznie obrotu to nie musze się

    Jeśli chcesz być vatowcem to składasz VAT-R, jeśli nie chcesz to nic nie
    składasz.

    > - chcę prowadzić rozliczenia kwartalne - czy są jakieś obostrzenia w
    > tej kwestii?

    VATU? To zdaje się można dopiero po 12 miesiącach

    > - z tego co przeczytałam obowiązkowa jest dla mnie kasa fiskalna. No
    > bo jak inaczej ewidencjonować obroty?

    A po ewidencja przychodów :) ?
    Przy czym zaleznie co chcesz sprzedawać możesz faktycznie nie uniknąć kasy.

    > - Czy jest obowiązek płacenia ubezp zdrowotnego w ZUS jeśli na etacie
    > przekarczam już maksymalną roczną składkę?

    Tak

  • 3. Data: 2007-04-20 13:45:24
    Od: m...@i...pl

    > A po ewidencja przychodów :) ?
    > Przy czym zaleznie co chcesz sprzedawać możesz faktycznie nie uniknąć kasy.

    Przeczytałam, że kasa fiskalna jest obowiązkowa jeśli jest się VAT-
    owcem i sprzedaje głównie do osób fizycznych (czyli nie wystawia się
    faktur). Nie będę sprzedawać rzeczy akcyzowanych, elektroniki. No to
    jak jest z tą kasą?

    Czy jestsli nie będę VATowcem to nie musze mieć w takim razie kasy
    fiskalnej? No to od czego mam płacić podatek? Od zadeklarowanego
    przychodu? A jak to sprawdzi US?

  • 4. Data: 2007-04-20 13:49:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    http://vat.pl/kasy-fiskalne/index.php

    > Czy jestsli nie będę VATowcem to nie musze mieć w takim razie kasy
    > fiskalnej?

    Jedno z drugim ma coś wspólnego ale nie ma tutaj automatu
    że jak vat to kasa a jak kasa to vat.

    > No to od czego mam płacić podatek? Od zadeklarowanego
    > przychodu? A jak to sprawdzi US?

    A jak bedziesz miec kase to od czwego bedziesz placic?
    Od zadeklarowanego przychodu(poprzez wbicie na kase)?
    A jak to sprawdzi US :) ?

  • 5. Data: 2007-04-20 14:05:30
    Od: m...@i...pl

    On 20 Kwi, 15:49, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > że jak vat to kasa a jak kasa to vat.

    > A jak bedziesz miec kase to od czwego bedziesz placic?
    > Od zadeklarowanego przychodu(poprzez wbicie na kase)?

    Tak, czytałam na vat.pl o kasach. No i wynika, że musze mieć.
    Czy US nie może sprawdzić obrotu na kasie? To po co jest ona
    fiskalizowana?

  • 6. Data: 2007-04-20 14:11:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2007 o 16:05:30 <m...@i...pl> napisał(a):

    > Tak, czytałam na vat.pl o kasach. No i wynika, że musze mieć.
    > Czy US nie może sprawdzić obrotu na kasie? To po co jest ona
    > fiskalizowana?

    Może sprawdzić, czemu miałby nie móc. Tak samo może spradzić obrót
    w papierowej ewidencji. Kasa jest o tyle lepsza że jeśli coś na nią wbijesz
    to są mniejsze szanse że "zresetujesz" zapisy - papierową ewidencje zawsze
    możesz
    podmienić.

  • 7. Data: 2007-04-20 14:39:49
    Od: m...@i...pl

  • 8. Data: 2007-04-20 21:26:13
    Temat: Przelew podatku
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Witam !

    Złożyłem przed chwilą dyspozycję w mBanku na przelew zaliczki. Jest
    godz. 23.20 20 IV 2007.
    Przelew pójdzie eliksirem 23 kwietnia. Czy jest to podstawa do "czepiania
    się " przez US , czy też termin "do dwudziestego" nie będzie przekroczony ?

    Pozdrawiam
    zenek

  • 9. Data: 2007-04-20 22:32:15
    Temat: Re: Przelew
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Sorki ,że się wpakowałem w wątek :(

    Pozdrawiam
    zenek

  • 10. Data: 2007-04-20 23:00:30
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Sorki ,że się wpakowałem w wątek :(
    W menu wiadomosci znajdziesz "Anuluj wiadomosc"

    Robert