  • 1. Data: 2002-09-27 00:00:13
    Temat: DG
    Od: b...@s...pl (sandar)

    Witam

    Mam takie pytanko. Czy będąc zatrudnionym na pełnym etacie i prowadząc
    działalność gosp. to jest konieczność rejestracji w ZUS i
    odprowadzania składki zdrowotnej mimo że już ją odprowadza mój
    pracodawca.

    a jeśli jest to bezwzględnie koniczne to jakie grożą na niepłacenie
    składki zdrowotnej konsekwencje

    pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-09-27 05:59:29
    Temat: Re: DG
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 3. Data: 2002-09-27 06:59:09
    Od: "Malina" <b...@p...com>

    Użytkownik "ChrisS" <c...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]

    A dokładniej to od każdego Wpisu DG płacisz składkę na ubezpieczenie
    zdrowotne ( czyli w przykładzie jw. płacisz składkę 1 raz jeżeli jest to
    jeden wpis)

> [...]
    > ChrisS
    > Krzysztof Sudoł
    > Jezeli tak się stało , to proponuję szybko naprostować - konsekwencje to
    odsetki ( no chyba , że będziesz czekał aż Cię sprawdzą - wtedy będzie jak w
    pokerze) Pozdrawiam Malina

  • 4. Data: 2002-09-27 10:57:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (27 Sep 2002 02:00:13 +0200),
    b...@s...pl (sandar) był(a) napisał(a):

> [...]
    >działalność gosp. to jest konieczność rejestracji w ZUS i
    >odprowadzania składki zdrowotnej mimo że już ją odprowadza mój

    tak. Zdrowotne to haracz dla ZUSu płacony od każdej pracy/DG. Jak
    będziesz wspólnikiem w 10 spółkach, to płacisz 10xzdrowotne...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-09-27 20:21:58
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Tristan Alder wrote:
> [...]
    > tak. Zdrowotne to haracz dla ZUSu płacony od każdej pracy/DG. Jak
    > będziesz wspólnikiem w 10 spółkach, to płacisz 10xzdrowotne...

    Hej hrabio powiedz Ty mi w jaki sposób zdobyć 10 wpisów do EDG i co
    najważniejsze po co?
    A może jeszcze do każdego wpisu chciałbyś NIP?
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 6. Data: 2002-09-27 21:47:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ tak. Zdrowotne to haracz dla ZUSu płacony od każdej pracy/DG.

    Od każdej następnej - tylko pożyczka (nieoprocentowana,
    ale w miarę jak rządowi coraz mniej się podoba spadek
    inflacji to coraz mniej kantowanie na owych odsetkach
    jest mniejsze).

    >+ Jak
    >+ będziesz wspólnikiem w 10 spółkach, to płacisz 10xzdrowotne...

    Bezwzględnie czy "tyle ile wpisów" ?
    (nie sprawdzałem, ale popieram w ciemno teorię 'wpisową' ;) !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-09-27 23:45:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002, Jacek wrote:

    >+ Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > będziesz wspólnikiem w 10 spółkach, to płacisz 10xzdrowotne...
    >+
    >+ Hej hrabio powiedz Ty mi w jaki sposób zdobyć 10 wpisów do EDG i co
    >+ najważniejsze po co?

    Próbujemy:
    1. chce mieć VAT
    2. nie chce VAT
    3. chce zmieniać VAT/nieVAT co 2 lata
    4..... jeszcze nie wiem :)

    >+ A może jeszcze do każdego wpisu chciałbyś NIP?

    Chyba po to, żeby uzyskać efekty jak wyżej to powinien ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-09-29 18:08:38
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    b...@s...pl (sandar) skribis:

> [...]
    >działalność gosp. to jest konieczność rejestracji w ZUS i
    >odprowadzania składki zdrowotnej mimo że już ją odprowadza mój

    tak.

    choc podobno sa jakies nowe rpzepisy i przy malych dochodach czy cóś mozna
    nie palcic (etat + mala DG). Ktos cos wie na temat ?

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Chcesz byc bogaty? Wolisz ciezko pracowac przez
    cale zycie, czy moze uzyc mozgu?

  • 9. Data: 2002-09-29 21:00:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 27 Sep 2002 22:21:58 +0200), "Jacek"
    <s...@p...pl> był(a) napisał(a):

    >Hej hrabio powiedz Ty mi w jaki sposób zdobyć 10 wpisów do EDG

    Złożyć 10 wniosków.

    >i co najważniejsze po co?

    Np. po to, żeby być wspólnikiem w 10 spólkach.

    >A może jeszcze do każdego wpisu chciałbyś NIP?

    Nie do wpisu, a do działalności, więc w tym przypadku do każdej SC. Co
    w zasadzie jest mniej więcej tożsame, choć biorąc pod uwagę ilość
    unikatowych wpisów (każdy wspólnik) oraz ilość unikatowych NIPów
    (każda firma) to nie jest ona równa i jej maksimum to
    NIP:=(ilość_wpisów/2)+1

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-09-29 21:01:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 28 Sep 2002 01:45:07 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Próbujemy:
    >1. chce mieć VAT
    >2. nie chce VAT
    >3. chce zmieniać VAT/nieVAT co 2 lata
    >4..... jeszcze nie wiem :)

    Moment? O co Wam chodzi? Wiem, ze 10 spółek to rzadki przypadek, ale
    dwie, trzy to chyba nie jest jakaś dzika niemożność, zwłaszcza że
    niekoniecznie wspólnik musi pracować. Może np. jeno inwestować...
    Wtedy i 20 może nie być dziwne...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)