  • 1. Data: 2002-09-26 21:17:25
    Temat: podatek od darowizny
    Od: "Karol Kaktolski" <k...@i...pl>

    Pytanie:
    czy od darowzin rodziców na rzecz dzieci trzeba płacić podatek, czy są
    jakieś limity bez podatków, czy trzeba spisywać umowę itp.
    Jaki przepis to reguluje i gdzie go znaleźć ?
    Dzięki za waszelkie informacje

  • 2. Data: 2002-09-27 08:48:25
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Kaktolski" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś limity bez podatków, czy trzeba spisywać umowę itp.
    > Jaki przepis to reguluje i gdzie go znaleźć ?

    tak - trzeba zapłacić podatek od spadków i darowizn jeżeli darowiza ma
    wartość większą niż 9.057,00 zł
    reguluje to Ustawa o podatku od spadków i darowizn - poszukaj w internecie
    mówimy oczywiście o sytuacji gdy "dziecko" jest już na swoim utrzymaniu

    --
    A.S.

  • 3. Data: 2002-09-27 21:43:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002, Matovy wrote:
    [...wszystko się zgadza...]
    >+ reguluje to Ustawa o podatku od spadków i darowizn - poszukaj w internecie
    >+ mówimy oczywiście o sytuacji gdy "dziecko" jest już na swoim utrzymaniu

    Mam wątpliwości. Dawanie czegokolwiek[1] "do osobistego użytku"
    chyba już przekracza zakres "utrzymania" ?
    Bo przeciwwskazań prawnych żeby małoletni był właścicielem
    np. domu to chyba nie ma !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] co nie jest "drobną kwotą" oczywiście.