  • 1. Data: 2003-11-26 08:44:24
    Temat: zleceniobiorca w delegacji
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    witam

    czy można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu delegacje wystawina osobie
    wykonujacej dla firmy zlecenie lub umowe o dzielo.

    jacek

  • 2. Data: 2003-11-26 13:28:17
    Temat: Re: zleceniobiorca w delegacji
    Od: GA <p...@p...onet .pl>

    > witam
    > czy można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu delegacje wystawina osobie
    > wykonujacej dla firmy zlecenie lub umowe o dzielo.
    > jacek
    Nie. Pojęcia tj. delegacja, podróży słóżbowa, dieta występują tylko wobec osób
    zatrudnionych na umowę o pracę. Nie można oddelegować osoby, która w danej Firmie
    nie jest zatrudniona /no bo skąd/.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-11-26 17:04:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "GA" <p...@p...onet .pl> napisał w wiadomości
    > Nie. Pojęcia tj. delegacja, podróży słóżbowa, dieta występują tylko wobec
    osób zatrudnionych na umowę o pracę. >Nie można oddelegować osoby, która w
    danej Firmie nie jest zatrudniona /no bo skąd/.

    Ale czy można koszta wygenerowane przez taką osobę zaliczyć do KUP?

  • 4. Data: 2003-11-26 23:36:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, jacek wrote:

    >+ witam
    >+
    >+ czy można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu delegacje wystawina osobie
    >+ wykonujacej dla firmy zlecenie lub umowe o dzielo.

    Koszt podróży tak.
    Była na grupie taka dość długa dyskusja, w której opierałem się
    twierdząc że koszty (ogólnie rzecz biorąc) wykonawcy czy zleceniobiorcy
    to jego koszty i tyle.
    Niemniej... było rozporządzenie regulujące jasno sprawę kosztów
    przejazdu zleceniobiorcy/wykonawcy - wolno wliczyć i tyle.
    Możesz poszukać groups.googlem ? ("mi się już nie chce" :))
    Tak BTW: regulacja obejmuje *wszystkie* przypadki "świadczenia
    na rzecz firmy", w tym m.in. takie różne nie związane z pobieraniem
    wynagrodzenia jak "realizacja celów firmy" przez:
    - zarząd (wcale nie musi być zatrudniony !)
    - udziałowców
    - pełnomocników

    Dla porządku - spróbuj to znaleźć, bedziemy mieli czyste sumienie
    wiedząc czy jest nadal aktualne :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-26 23:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, GA wrote:
    [...]
    >+ Nie. Pojęcia tj. delegacja, podróży słóżbowa, dieta występują
    >+ tylko wobec osób zatrudnionych na umowę o pracę.

    O.
    A ja myślałem że takich na przykład właścicieli też ;) !

    Znaczy: dopuściłem się kilkudziesięciu wykroczeń osobno
    czy jednego łącznie rozliczając swoje *delegacje* ?
    Zgodnie z rozp. M(coś_tam)S(ocjalnych ?) - "tak jak
    pracownikom" zresztą ?
    ;)
    (wnoszę o nie tłumaczenie że *ryczałty* to włascicielom
    w zasadzie - wyłączając "delegacyjny" - nie przysługują.
    Ale KOSZTY ??)

    >+ Nie można oddelegować
    >+ osoby, która w danej Firmie nie jest zatrudniona /no bo skąd/.

    Hm... zna ktoś źródłosłów wyrazu "delegacja" ? Wiem że OT,
    ale może dla ciekawości...
    A do pytania się odniosłem osobno :) - IMHO & AFAIR: tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-28 22:08:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Ale czy można koszta wygenerowane przez taką osobę zaliczyć do KUP?

    A jakie koszta ? ;)
    Wyjazdy - AFAIR tak.
    Inne... była dyskusja i możesz sobie wybrać "właściwy" poglad :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)