  • 1. Data: 2005-01-25 21:07:49
    Temat: [DG] Samochod
    Od: "ellukes" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem nowicjuszem jesli chodzi o dzialalnosc gospodarcza i mam pytanie
    zwiazane z samochodem.
    Samochod jest wlasnoscia mojej mamy i w dowodzie rejestracyjnym jest tylko
    ona wpisana. Chcialbym aby uzytkowanie i wszystko co tylko jest mozliwe
    (przeglady) wliczac w koszty DG. Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest to
    samochod osobowy (zarejestrowany na 5 osob), silnik diesel 1,9. Mam
    wlasciwie dwie mozliwosci:
    - podpisanie umowy uzyczenia (za np. 100zl/miesiac)
    - sporzadzenie umowy sprzedazy/zakupu (darowizna nie wchodzi w gre)

    dzieki,
    ellukes

  • 2. Data: 2005-01-26 00:11:53
    Temat: Re: [DG] Samochod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005, ellukes wrote:
    [...]
    >+ - podpisanie umowy uzyczenia (za np. 100zl/miesiac)

    "niemożliwe".
    Nie bij, mam nadzieję że ktoś się ustosunkuje - ale nie
    zdzierżyłem :)
    Użyczenie polega na tym że jest BEZPŁATNE. Z mocy prawa.
    100zł/m-c to dzierżawa, najem albo inna z listy umów
    zawartych w K.C. !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-26 08:59:03
    Od: ellukes <e...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > zdzierżyłem :)
    > Użyczenie polega na tym że jest BEZPŁATNE. Z mocy prawa.
    > 100zł/m-c to dzierżawa, najem albo inna z listy umów

    Dzięki za sprostowanie;)

    pozdrawiam,
    Łukasz