  • 1. Data: 2005-01-25 20:24:34
    Temat: Pytanie o coś w rodzaju darowizny
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Witam:)
    Mam taką prośbę:
    Jak wygląda sprawa podatku w przypadku, gdy otrzymałem jako nagrodę w konkursie
    program graficzny? Został mi on przysłany, a ja nie ponosiłem żadnych kosztów.
    Na opakowaniu widnieje informacja, że oprogramowanie jest warte 240 Euro. Nie
    dostałem nic poza tym od firmy (np jakiegoś pokwitowania), która prowadziła
    konkurs. Jak się z tego rozliczyć? Czy w ogóle muszę się rozliczać? Muszę to
    jakoś ująć w picie? Czy muszę się skontaktować z firmą, która mi go "dała" w
    nagrodę i pytać o kwotę jaką oni zapłacili za oprogramowanie i czy odprowadzili
    podatek?
    Jestem zupełnie zdezorientowany. Piszę, bo przy okazji zupełnie innego konkursu,
    organizowanego przez zupełnie inną firmę w regulaminie znalazłem co następuje:
    "Nagrody niniejszego konkursu, o ile ich wartość przekracza 760 zł podlegają
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w wysokości 10 % wartości
    nagrody, który to podatek laureat nagrody wpłaca na rzecz Organizatora jako
    płatnika podatku".
    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Paweł