  • 1. Data: 2005-01-25 17:30:06
    Temat: Roczne rozliczenie z fiskusem. Mozna tak??
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Witam

    W styczniu zeszlego roku zmarla moja mama. Mieszkanie zostalo przepisane na
    mnie w grudniu zeszlego roku. Na tym mieszkaniu jest kredyt i mama co roku
    odliczala odsetki od tego kredytu przy rocznym rozliczaniu sie z fiskusem.
    Ja rozliczam sie wspolnie z mezem.

    Moje pytanie: czy bede mogla odliczyc sobie te odsetki od kredytu przy
    rocznym rozliczeniu? Wplaty od stycznia 2004 do listopada 2004 byly na moja
    mame ale to tylko dlatego, ze nie moglam wczesniej przepisac mieszkania na
    siebie. Wplata za grudzien jest juz na mnie. Przez caly czas po smierci mamy
    oplacalam czynsz na tym mieszkaniu.

    No i oczywiscie jeszcze chodzi o fundusz remontowy. Moge odliczyc??

    A co z ulga remontowa?? Mam regularnie co roku robila remonty w domu i
    odliczala ja tez po smierci mamy troche remontowalam. Czy moge to
    odliczyc???

    Wiem, ze to troche zaplatane ale poradzcie mi.

    W razie co to moge podac jeszcze jakies blizsze szczegoly.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 2. Data: 2005-01-26 01:03:21
    Temat: Re: Roczne rozliczenie z fiskusem. Mozna tak??
    Od: "interpio" <i...@d...pl>

    Witam
    Moim zdaniem w grę wchodziłoby tylko odlicznie związane z wpłatami (wpłatą
    za grudzień) na fundusz remontowy, ale aby móc odliczyć sobie wpłaty na ten
    fundusz, trzeba posiadać tytuł prawny do zajmowanego lokalu np. umowę
    użyczenia, przydział mieszkania ze spółdzielni, umowa kupna etc.
    Piotr

  • 3. Data: 2005-01-26 09:25:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, interpio wrote:
    >+ za grudzień) na fundusz remontowy, ale aby móc odliczyć sobie wpłaty na ten
    >+ fundusz, trzeba posiadać tytuł prawny do zajmowanego lokalu np. umowę
    >+ użyczenia, przydział mieszkania ze spółdzielni, umowa kupna etc.

    ...skoro pisze " Mieszkanie zostalo przepisane na mnie w grudniu zeszlego
    roku." - to cobykolwiek "przepisanie" nie znaczyło, pewnie ów "tytuł" ma :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-26 16:35:42
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    > ...skoro pisze " Mieszkanie zostalo przepisane na mnie w grudniu zeszlego
    > roku." - to cobykolwiek "przepisanie" nie znaczyło, pewnie ów "tytuł" ma
    :)

    Tak, tytul mam:))) Jestem najemca lokalu (czlonkiem spoldzielni):))))

    Pozdrawiam

    Tysia