  • 1. Data: 2006-04-24 19:21:28
    Temat: Niezłożony PIT-28
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Właśnie, dzięki uprzejmości grupowiczów, zweryfikowałem swoją niewiedzę i
    okazało się, że prawdopodobnie wbrew prawu nie złożyłem deklaracji PIT-28 za
    zeszły rok (działalność na ryczałcie).

    I tu pytanie: kiedyś, gdy jeszcze nie prowadziłem działalności i nie miałem
    dochodu, a więc i nie płaciłem podatku, przyjście z deklaracją wypełnioną
    samymi zerami kończyło się puknięciem w czółko "pani w okienku" i informacją,
    że "zerowych deklaracji w US nie składamy".

    Jako, że moja działalność w zeszłym roku nie przyniosła dochodu (ani nawet
    przychodu), stąd nie miałem zamiaru składać deklaracji. Termin minął parę
    miesięcy temu. Czy miałem obowiązek złożyć PIT-28 z zerowym podatkiem? I jeśli
    tak, to co mnie czeka za niezłożenie?

  • 2. Data: 2006-04-24 20:43:54
    Temat: Re: Niezłożony PIT-28
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "macias" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesięcy temu. Czy miałem obowiązek złożyć PIT-28 z zerowym podatkiem? I

    C roku jest inaczej. Był rok, że osoby bezrobotne i bez prawa do zasiłu z
    UP składać musiały na gwałt zerowe pity, jeśli ubiegały się o zasiłek
    rodzinny. Wyglądało to tak, że przy okienku gzie składany był druk o
    wystawienie dochodów potrzebnych do ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego,
    odrazu wypełniały pit z przychodem zero i było to sporo po terminie, bo
    chyba w czerwcu. W ubiegłym roku już takiej komedii nie było. Niektórzy
    nauczeni ubiegłorocznym przykładem przynieśli gotowe "zerówki" i kazano
    wrzucić do kosza.
    Myślę, że i w tym przypadku może być różnie i w różnych US. Najlepiej
    zadzwonić, bo nikt nie widzi z kim rozmawia, a przedstawiać się nie trzeba i
    wypytać.

  • 3. Data: 2006-04-24 22:25:06
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > Myślę, że i w tym przypadku może być różnie i w różnych US. Najlepiej
    > zadzwonić, bo nikt nie widzi z kim rozmawia, a przedstawiać się nie trzeba i
    > wypytać.

    No ale to bez sensu - nie moze byc roznej wykladni prawa dla roznych US
    przeciez. No i w tym wypadku nie mozemy tez mowic o bezrobociu (dzialalnosc).

  • 4. Data: 2006-04-25 07:36:45
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > miesięcy temu. Czy miałem obowiązek złożyć PIT-28 z zerowym podatkiem? I

    Tylko, że różne US różnie interpretują przepisy i o tym jest nawet dzisiaj
    w Rzeczpospolitej .
    O bezrobotnych napisałam podając przykład jak US w różnych okresach
    podchodzą do takich samych spraw.