  • 11. Data: 2006-04-26 11:41:26
    Temat: Re: DG - Środki trwałe , wyposażenie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Wsparcie dla braku obowiązku? Kogo jak kogo ale Ciebie o tak absurdalne
    pytania bym nie podejrzewała.
    Masz wsparcie w kwestii istnienia takiego obowiązku?

    Uważasz że oprogramowanie - wartość niematerialna i prawna - jest
    wyposażeniem - środkiem trwałym małej wartości?

    A WNiP to nie sa środki trwałe. Ustawodawca nie wymienia ich za każdym
    razem osobno tak dla jaj. Jeżeli nazywa cos inaczej i za każdym razem
    przywołuje oba pojęcia to kiedy przywołuje jedno ma na myśli tylko to jedno.
    Prawa nie stosuje się przez analogię lub "z przyzwyczajenia".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2006-04-26 11:54:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq napisał(a):

    > Człowieku zrozum wreszcie. Na ryczałcie nie odliczasz od dochodu
    > ŻADNYCH kosztów. Więc wpisywanie jakiegoś kupionego przed rozpoczęciem
    > samochodu do EŚT nie ma sensu. Jeżeli dodatkowo (tak jak piszesz w
    > innych postach) nie jesteś VAT-owcem, to nawet od tych ŚT, które kupisz
    > w trakcie trwania DG VAT-u też nie odliczysz.

    Z tym brakiem sensu to sie nie zgodzę.
    Wpisanie do EŚT daje nam niezaprzeczalne prawo o odliczania VAT od
    wszelkich wydatków (poza paliwem jeżeli to osobówka). Np. montaż
    instalacji gazowej, naprawy, remonty, różne niezbędne nam duperelki
    dokupywane do samochodu typu alufelgi i spojler (a co!).
    Jak samochód nie jest EŚT, urzędy różnie to traktują. Niby ograniczenia
    wynikające z kilometrówki nie maja wpływu na odliczenie VAT ale...

    Ja bym uważała że o ile VAT od kosztów eksploatacji samochodu byłby do
    odliczenia, o ile tlko wykorzystywanie samochodu w działalności jest
    bezsporne, o tyle VAT od zakupu różnych dodatkowych elementów, np. tej
    już wspomnianej instalacji gazowej by przepadł. Bo skoro nie byłby
    kosztem przy zasadach ogólnych + kilometrówka to VATu odliczyć nie można.

    A modernizacja samochodu będącego środkiem trwałym jest kosztem,
    pośrednio lub bezpośrednio, i nie ma wątpliwości co do odliczeń VAT.

    Ot taki jeden przykład to, że twierdzenie "nie ma sensu" jest nieprawdzie.

    Wprawdzie powiązanie możliwości odliczania VAT z możliwością uznania za
    KUP (co powoduje że ryczałtowiec i karciarz musza znać ustawę o podatku
    dochodowym w zakresie co jest a co nie jest KUP) jest sprzeczne z
    zasadami unijnego VATu ale jak na razie obowiązuje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2006-04-26 18:52:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Wednesday, April 26, 2006, 1:41:26 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > wyposażeniem - środkiem trwałym małej wartości?
    > A WNiP to nie sa środki trwałe. Ustawodawca nie wymienia ich za każdym

    Spokojnie i bez nerwów ;-P
    WNiP zazwyczaj mają okres uzytkowania powyżej roku i nie widze
    _przeciwskazań_ do ich ewidencjonowania. Oczywiście w żaden sposób nie
    wiążę ewidencjonowania ze sposobem umorzenia - chodzi mi tylko o
    czystą ewidencję. Jeśli faktycznie istnieje _zakaz_ ewidencjonowania
    WNiP o wartości pomiędzy 1500 a 3500 PLN, to ja się chowam pod stół i
    szczekam.

    BTW: ewidencjonuję u siebie WNiP nawet o bardzo małej wartości.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2006-04-26 22:40:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Maddy,
    [...]
    > Spokojnie i bez nerwów ;-P
    > WNiP zazwyczaj mają okres uzytkowania powyżej roku i nie widze
    > _przeciwskazań_ do ich ewidencjonowania.

    No bo całość awantury bierze się z nieścisłości zaprzeczenia jeśli
    zdanie zaprzeczane ma dwa przedmioty w treści ;)

    > czystą ewidencję. Jeśli faktycznie istnieje _zakaz_ ewidencjonowania
    > WNiP o wartości pomiędzy 1500 a 3500 PLN, to ja się chowam pod stół
    > i szczekam.

    :)
    Jureq miał napisać "nie musimy nigdzie"..., zgoda.

    > BTW: ewidencjonuję u siebie WNiP nawet o bardzo małej wartości.

    wKF: w celu...?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-04-26 22:59:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, April 27, 2006, 12:40:40 AM, you wrote:

    [...]

    > No bo całość awantury bierze się z nieścisłości zaprzeczenia jeśli
    > zdanie zaprzeczane ma dwa przedmioty w treści ;)

    Myślę, że bardziej z obawy o to, że wpisanie czegokolwiek do ewidencji
    rodzi natychmiast jakieś zobowiązania podatkowe. Nieuzasadnionej
    obawy.

    > :)
    > Jureq miał napisać "nie musimy nigdzie"..., zgoda.
    > wKF: w celu...?

    Dla porządku - choćby po to, żeby nie mnożyć dodatkowych ewidencji.
    Nazbierało się tego dość sporo i wolę to mieć w jednym miejscu a nie
    porozrzucane. W razie nalotu BSE (nie poprawiać!) przynajmniej mam ślad
    i wiem, kiedy było kupione i gdzie szukać faktury.

    UKS nie zgłaszał jakichkolwiek uwag do ewidencji WNiP, pomimo tego, że
    nawet najcennejsze już są poumarzane i spokojnie możnaby wyczyścić.

    BTW: ciekawym przypadkiem jest sprawa rejestracji domen - z jednej
    strony jest to usługa, a z drugiej - WNiP. Jestem w stanie równie
    zażarcie bronić dowolnej z tych kwalifikacji ;-)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2006-04-26 23:12:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > :)
    > Jureq miał napisać "nie musimy nigdzie"..., zgoda.

    Na tej liście na ogół rozważa się kwestie "co i czy musimy" zrobić i
    jakoś nie wzięłam pod uwagę ze ktoś móglby zapytać czy MOŻE sobie
    ewidencjonowac cos, co ewidencjonowania nie wymaga. Wszak ewidencjonować
    sobie możemy wszystko, ziarnka kawy do firmowego ekspresu też (i po
    każdym zaparzeniu robić rozchód z magazynu). Można, to nie ulega
    wątpliwości.

    > wKF: w celu...?

    Bo lubi, niektórzy tak mają. Np. mój znajomy amortyzuje wszytko co sie
    da, ostatnio pendriva 257emga.. cos 100zl z kawałkiem koszuje. 30% liniowo!
    Perwersja.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2006-04-27 14:14:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > BTW: ciekawym przypadkiem jest sprawa rejestracji domen - z jednej
    > strony jest to usługa, a z drugiej - WNiP. Jestem w stanie równie
    > zażarcie bronić dowolnej z tych kwalifikacji ;-)

    Ha, to mogę podrzucić coś do kompletu: kupujemy "na firmę"
    oprogramowanie wydawane metodą "w pudełku".
    Czy z p. widzenia VAT taki zakup to towar czy usługa, i dlaczego
    to samo pudełko kupione dla siebie to usługa a jak na sprzedaż
    to nikt nie wie co? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-04-27 14:16:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, Maddy wrote:

    > ostatnio pendriva 257emga.. cos 100zl z kawałkiem koszuje. 30% liniowo!

    Y... No taaaaa, a później to wszyscy się dziwią czemu kontrolerzy
    skarbowi bywają nerwowi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)