  • 1. Data: 2002-07-09 23:24:37
    Temat: DG a lokal
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    NA jednej ze stron traktujacej o DG przeczytalem cos takiego :

    7) Zgłosić lokal, w którym prowadzona będzie działalność gospodarcza w
    Urzędzie Miejskim w celu opłacenia już od następnego miesiąca podatku od
    nieruchomości. Miejscem wykonywania działalności może być lokal domowy, np:
    spółdzielcze mieszkanie własnościowe. Jeżeli mieszkanie to funkcjonuje w
    naszej działalności jedynie jako miejsce przechowywania dokumentów - to i
    tak jest to wystarczający powód, by ów lokal został uznany jako miejsce
    prowadzenia działaności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatkach i
    opłatach lokalnych (rozdział 2: podatek od nieruchomości). Siedzibę firmy
    należy oznaczyć tablicą informacyjną, którą musimy wywiesić przed lokalem,
    np: na klatce schodowej w naszym bloku, gdzie działa nasza firma (wymóg
    zagrożony kara grzywny - art. 65 ustawy "Prawo działalności gospodarczej).

    Przyznam ze nie bardzo rozumiem ten zapis. Czy to oznacza ze oprocz Zusu i
    podatku dochodowego czekaja mnie jeszcze jakies dodaktowe koszty zwiazane z
    oplaceniem
    podadtku od nieruchomosci ? Siedzibe firmy chce miec w swoim domu. Czy mam
    placic
    od tego podatek ?

  • 2. Data: 2002-07-10 21:08:47
    Temat: Re: DG a lokal
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <g...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
    zwiazane z
    > oplaceniem
    > podadtku od nieruchomosci ? Siedzibe firmy chce miec w swoim domu. Czy

    Tak. Musisz podać w gminie powierzchnie lokalu przeznaczoną na działalność
    gospodarcza. Podatek od nieruchomości od tej powierzchni jest wielokrotnie
    wyższy niż od powierzchni mieszkalnej.

    Ryszard G.

  • 3. Data: 2002-07-12 21:51:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 10 Jul 2002 23:08:47 +0200), "Ryszard G"
    <r...@p...fm> był(a) napisał(a):

    >Tak. Musisz podać w gminie powierzchnie lokalu przeznaczoną na działalność
    >gospodarcza. Podatek od nieruchomości od tej powierzchni jest wielokrotnie
    >wyższy niż od powierzchni mieszkalnej.

    Aczkolwiek np. w mojej gminie zrezygnowali z tego pobierania, gdyż
    zgłosiłem tylko kilka metrów z pokoju i stwierdzili, że skoro pokój
    nie zmienia swojego przeznaczenia i dalej jest mieszkalny, to nic to
    nie zmienia.

    Sytuacja: Dom jednorodzinny.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-07-14 11:32:08
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

> [...]
    > zgłosiłem tylko kilka metrów z pokoju i stwierdzili, że skoro pokój
    > nie zmienia swojego przeznaczenia i dalej jest mieszkalny, to nic to

    Sytuacja. Mieszkam z rodzicami dzialalnosc bedzie prowadzona w terenie.
    Dokumenty zwiazane z dzialalnoscia bede trzymal w jednym pokoju.
    Co musze wpisac we wniosku o zarejestrowanie dzialalnosci gospodarczej
    i jakich dodatkowyc formalnosci musze dopelnic.

  • 5. Data: 2002-07-14 21:58:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 14 Jul 2002 13:32:08 +0200), "Piotr
    Wojcicki" <g...@w...net> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Co musze wpisac we wniosku o zarejestrowanie dzialalnosci gospodarczej
    >i jakich dodatkowyc formalnosci musze dopelnic.

    We wniosku do UG celem wpisu do ewidencji po prostu wpisujesz adres
    rodziców. Skład dokumentu wpisu:

    Przemysław Adam Śmiejek
    ul. xxxxxxxxxxxxxxxx
    xx-xxx xxxxxxxxxxxx
    PESEL: xxxxxxxxxxxxx
    NIP: xxx-xxx-xx-xx
    DO: DD-xxxxxxxxxxx

    Prezydent Miasta Zabrze

    Proszę o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    Aktualnie wzakres działalności wejdą:

    [...] tu spis co DG obejmuje

    Działalność prowadzona jest w XXXXXX, przy ulicy XXXXXX XX.

    Termin rozpoczęcia działalności: 1. września 2000r.

    Oznaczenie podmiotu gospodarczego: b7.pl

    Przemysław Adam Śmiejek

    ------------

    I tyle. Ale to na razie rejestracja. teraz musisz jeszcze jakoś
    usystematyzować sprawę lokalu. Jeśli mieszkanie jest spółdzielcze, to
    w spółdzielni, jeśli komunalne, to w stosownym zarządzie. Jeśli domek
    jendorodzinny na wsi (jak u mnie) to na stosownym urzędzie gminy.

    Tam już Ci powiedzą co i jak. W mojej gminie uznali, że skoro pokój
    nie zmienia przeznaczenia i zapodałem jako część pod DG tylko kilka
    metrów, to nie płacę nic. Za to w spółdzielni uznali, że mam płacić
    nawet za te kilka metrów mieszkania, za to zasugerowali że olać to, bo
    i tak nikt nie sprawdzi.
    A że ostatnio czynszu i tak nie płacę, bo nie mam z czego, to i olałem
    :-)

    To tyle, żegnam tradycyjnym na pohybel ZUSowi...