  • 1. Data: 2002-07-09 23:17:42
    Temat: Rozpoczecie DG a ZUS
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    Po zarejestrowaniu DG w urzedzie miasta od kiedy mam obowiazek oplacac ZUS ?
    Czy rejestrujac dzialalnosc ale jej jeszcze nie rozpoczynajac mam taki
    obowiazek ?

  • 2. Data: 2002-07-10 06:22:30
    Temat: Re: Rozpoczecie DG a ZUS
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <g...@w...net> napisał w wiadomości
    > Po zarejestrowaniu DG w urzedzie miasta od kiedy mam obowiazek oplacac ZUS
    ?
    > Czy rejestrujac dzialalnosc ale jej jeszcze nie rozpoczynajac mam taki
    > obowiazek ?

    Witam,
    Obowiazek masz, gdy zaczynasz faktycznie dzialalnosc (nie w momencie
    rejestracji).
    Powinienes sie zglosic w ciagu 7 dni do ZUS i zlozyc ZUA i ZFA.
    Placisz do 10 nastepnego miesiaca (a jesli zatrudniasz pracownikow to do
    15).
    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 3. Data: 2002-07-10 08:28:21
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > Witam,
    > Obowiazek masz, gdy zaczynasz faktycznie dzialalnosc (nie w momencie
    > rejestracji).
    > Powinienes sie zglosic w ciagu 7 dni do ZUS i zlozyc ZUA i ZFA.

    w ciagu 7 dni od rozpoczecia, nie od rejestracji ?

  • 4. Data: 2002-07-10 08:34:45
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr Wojcicki napisał:

    > w ciagu 7 dni od rozpoczecia, nie od rejestracji ?
    W praktyce - 7 dni od daty która zgłosiłes w urzedzie skarbowym jako
    datę rozpoczęcia działalności.
    Rejestracja nie jest jednoznaczna z rozpoczęciem dzialalności.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-07-10 13:47:20
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > W praktyce - 7 dni od daty która zgłosiłes w urzedzie skarbowym jako
    > datę rozpoczęcia działalności.
    > Rejestracja nie jest jednoznaczna z rozpoczęciem dzialalności.

    W formularzu rejestracji dzialalnosci jest miejsce na wpisanie daty
    rozpocecia dzialalnosci. Co jednak gdy w danym teminie nie rozpoczne
    dzialalnosci ?
    Mozna to przedluzyc ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wojcicki

  • 6. Data: 2002-07-10 22:35:25
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    > W formularzu rejestracji dzialalnosci jest miejsce na wpisanie daty
    > rozpocecia dzialalnosci. Co jednak gdy w danym teminie nie rozpoczne
    > dzialalnosci ?
    > Mozna to przedluzyc ?

    Mozna i wczesniej i pozniej. Do US nalezy sie zglosic w ciagu 7 dni od
    rozpoczecia (rzeczywistego).
    Ale uwazaj! Jesli chcesz byc zwolniony z VAT i takie zwolnienie Ci
    przysluguje musisz zlozyc deklaracje informujaca o tym przed rozpoczeciem
    dzialalnosci (przed wystawieniem pierwszej faktury).
    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 7. Data: 2002-07-12 21:49:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 10 Jul 2002 15:47:20 +0200), "Piotr
    Wojcicki" <g...@w...net> był(a) napisał(a):

    >W formularzu rejestracji dzialalnosci jest miejsce na wpisanie daty
    >rozpocecia dzialalnosci. Co jednak gdy w danym teminie nie rozpoczne
    >dzialalnosci ?
    >Mozna to przedluzyc ?

    Można. Gotfryd to rozważał tutaj nieraz. Ostatnio nawet całkiem
    niedawno. Poguglaj sobie wypowiedzi GOtfryda (choć trochę ich jest)

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-07-13 22:47:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ Można. Gotfryd to rozważał tutaj nieraz. Ostatnio nawet całkiem
    >+ niedawno. Poguglaj sobie wypowiedzi GOtfryda (choć trochę ich jest)

    Zeznaję że żyję i łącze (do 'mojego' serwera news, moje jest OK
    cały czas) się poprawiło i jestem :)
    Zeznaję:
    1. szukałem sam przed wykonaniem operacji, zebrałem pozytywne
    opinie (chyba nawet Orki) na grupie oraz u doradcy ("osobiście")
    2. Wykonałem (data w zgłoszeniu do UM <> daty rozpoczęcia
    zgłaszanej *po* rozpoczęciu DG w US i ZUS) Opisy "testów
    od niechcenia" na groups.google, jako hrabia rzekł :)
    3. pokłóciłem się :) kilka tygodni temu na grupie prawo z którymś
    tamtejszym specjalistą; zeznaję że w sprawie "zawieszania DG"
    nie mam pojęcia co z ZUSem, ale argumentacja (moja) że termin
    *rozpoczęcia* DG zgłoszony w US i ZUS musi być ten sam ma IMO
    podstawy, a początak wzięła (argumentacja) z wykładu u doradcy :)

    Jak to tubylcy mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
    Ja daty planowanego rozpoczęcia (w zgłoszeniu do UM) oraz
    zgłoszonego rozpoczęcia (w US i ZUS) mam różne, w ciągu
    najbliższych 5 lat powinno się wyjaśnić czy to dobrze :)
    IMO - tak.

    Pozdrowienia, Gotfryd