  • 1. Data: 2006-07-26 08:28:33
    Temat: PIT za czerwiec zlozony a 'zapomniane' fakrutry kosztowe
    Od: Mariusz_MANIEK <m...@g...pl>

    Witam,
    wysłałem PIT5 do US, zapłaciłem podatek :( ale okazało się, że nie
    wprowadziłem FV kosztowych za czerwiec (3 szt). Czy mogę je wrzucić w
    KPiR w lipcu ? Co z VAT - przepadł :( (Z tego co kojarzę to mogę
    zaliczyc tylko netto a z VAT zrobić prezent dla kaczek ?)

    Mam też FV z lutego i tej to już wogóle nie da się wrzucić w koszta bez
    robienia korekt ?
    Korekt nie chcę robić, bo po co zwracać na siebie uwagę ;-)

    Dziękuję za podpowiedzi...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-07-26 08:56:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mariusz_MANIEK wrote:

    > wysłałem PIT5 do US, zapłaciłem podatek :( ale okazało się, że nie
    > wprowadziłem FV kosztowych za czerwiec (3 szt). Czy mogę je wrzucić w
    > KPiR w lipcu ?

    Rozumiem, że nie były to towary hadlowe i materiały podstawowe.
    Nikt jak dotąd nie podał na tej grupie podstawy do istnienia zakazu.

    > Co z VAT - przepadł :( (Z tego co kojarzę to mogę
    > zaliczyc tylko netto a z VAT zrobić prezent dla kaczek ?)

    Przy *typowych* (np. nie media) fakturach VAT odliczenie jest "w
    miesiącu otrzymania lub następnym"

    > Mam też FV z lutego i tej to już wogóle nie da się wrzucić w koszta
    > bez robienia korekt ?

    KPiR nadal możesz wrzucić.
    VAT tylko korekta.

    > Korekt nie chcę robić, bo po co zwracać na siebie uwagę ;-)

    Bez przesady. Czasami kontrola na początku nie jest zła, bo wyłapie
    błedy zanim staną się *dużymi* błędami.

  • 3. Data: 2006-07-26 10:37:12
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    Napisz sobie na nich, ze otrzymales je 1 lipca i wrzuc i w koszty i do vatu
    za lipiec.

    joan

  • 4. Data: 2006-07-27 09:53:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jul 2006, jureq wrote:

    > Rozumiem, że nie były to towary hadlowe i materiały podstawowe.

    :)
    Popieram w całej rozciągłości. Mimo że ktoś podał wyrok NSA w którym
    wskazano że tak nie należy :> (dotyczyło spzoo czyli PK)

    > KPiR nadal możesz wrzucić.
    > VAT tylko korekta.

    No, jeszcze:
    - "otrzymano 1. czerwca", bo pracownik zapomniał wziąć ;)
    - duplikat. Wystawca musi odżałować dwie kartki papieru i trzymać
    kopię u siebie, ale poza tym... dobry duplikat nie jest zły :)

    > Bez przesady. Czasami kontrola na początku nie jest zła, bo wyłapie
    > błedy zanim staną się *dużymi* błędami.

    Ponadto tylko niektóre USy wygłupiają się z kontrolą z powodu korekt
    (właśnie dlatego że wiadomo iż niektórzy podatnicy z obawy o kontrolę
    nie korzystają z korekt powinno to być karalne :>), mi się wezwania
    do US zdarzyły ale były to "czynności sprawdzające".
    Od czasu jak miałem kontrolę rozróżniam te dwie rzeczy :) (tj. kontrolę
    z całym ceremoniałem od "czynności" obejmujących wyrywki z papierów)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)