  • 1. Data: 2003-06-26 07:59:35
    Temat: DG a progi przy zaliczkach ?
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    DG - KPiR.

    dochod zaczyna przekraczac prog podatkowy co skutkuje zaliczkami w
    wysokosci 30%

    Czy mozna tak jak w przypadku pracy najemnej (gdzie sie sklada
    oswiadczenie o wspolnym rozliczaniu) zrobic "cos" zeby placic zaliczki
    19%?
    Zona nie osiaga zadnych dochodow

    Ew. co by bylo gdyby zona byla osoba wspolpracujaca?

    K.

  • 2. Data: 2003-06-28 19:38:51
    Temat: Re: DG a progi przy zaliczkach ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Słocki" <j...@s...net.nospam> napisał w
    wiadomości news:MPG.1964c651b83324a989bc3@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Czy mozna tak jak w przypadku pracy najemnej (gdzie sie sklada
    > oswiadczenie o wspolnym rozliczaniu) zrobic "cos" zeby placic

    Można złożyć wniosek o zmniejszenie zaliczki.
    Dostałem kilka lat temu pozytywną decyzję.

    > Ew. co by bylo gdyby zona byla osoba wspolpracujaca?

    Powinno być tak samo.
    Jednak w ustnej rozmowie
    zasugerowano mi, że w takim wypadku
    może być inaczej.
    Nie sprawdziłem w praktyce
    bo nie miałem czasu wtedy nawet
    napisać wniosku :-))
    (a szkoda, bo bardzo chętnie bym się dowiedział
    jaką podstawę przewidywali do odrzucenia wnosku)