  • 1. Data: 2005-05-23 12:16:29
    Temat: DG, bez VATU, zakup usługi w UE
    Od: maHo <m...@p...net>

    Witam.

    Zadałem ten pytania przy okazji pytania się o kody PKD itd, ale bez
    większego odzewu. Wobec tego pozwalam sobie zadac je jeszcze raz

    Zakładając że mam DG i jestem podmiotowo zwolniony z VATu:

    1. Jak jest z zakupem usług z UE. Np. kupuję usługę hostingową/serwer
    dedykowany poza Polską. Załóżmy że kupuje w Niemczech usługę za 100EUR.
    Czy płacę im 100 EUR i tyle, czy też im płacę 100 EUR a sam 22EUR
    odprowadzam w Polsce, czy też płacę im 100EUR+niemiecki VAT?.

    2. Jak jest z zakupem usług/licencji na oprogramowanie spoza UE? Czy np.
    kupując w USA hosting za 100$ muszę jeszcze dopłacić 22% VAT do tego
    naszemu urzędowi skarbowemu?

    z góry dziękuję za wszelkie sugestie/porady.

    maHo

  • 2. Data: 2005-05-25 17:21:34
    Temat: Re: DG, bez VATU, zakup usługi w UE
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik maHo napisał(a):

> [...]
    > Czy płacę im 100 EUR i tyle, czy też im płacę 100 EUR a sam 22EUR
    > odprowadzam w Polsce, czy też płacę im 100EUR+niemiecki VAT?.

    Płacisz, całą należność, która wynika z faktury. W Polsce nic nie
    odprowadzasz.

    > 2. Jak jest z zakupem usług/licencji na oprogramowanie spoza UE? Czy np.
    > kupując w USA hosting za 100$ muszę jeszcze dopłacić 22% VAT do tego
    > naszemu urzędowi skarbowemu?

    Nie.

    Jeżeli jesteś zwolniony podmiotowo, to Vat masz w głębokim poważaniu... :)
    ..dopóki nie utracisz zwolnienia, oczywiście. ;)

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."