  • 1. Data: 2005-05-23 12:18:36
    Temat: firma, ZUS i podatki - pytanie laika ?
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Witam,

    Zakladam firme, za meisieczny dochod przyjmijmy kwote 5 tysiecy zlotych.
    Z tego co sie orientuje, to od tej kwoty beda zmuszone placic 19% podatku
    miesiecznie, a wiec zostanie mi 4050 zlotych, a od tego musze jeszcze odjac
    750 zlotych na ZUS?
    A wiec na reke zostanie mi 3300 zl?

    Prosze o odpowiedz, czy dobrze rozumuje, a jesli nie, to czego nie wzialme
    pod uwage.

    dzieki,

    Franko

  • 2. Data: 2005-05-23 14:47:03
    Temat: Re: firma, ZUS i podatki - pytanie laika ?
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:d6si0a$b72$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > A wiec na reke zostanie mi 3300 zl?
    >
    > Prosze o odpowiedz, czy dobrze rozumuje, a jesli nie, to czego nie wzialme

    Nie dokonca tak jest.
    przychod: 5000 zl
    skladki na ZUS: ok. 560 zl
    przychod do opodatkowana: 5000-560 = 4400 zl
    19% z 4400 = 844 zl - skladka na zdrowotne (160 zl) = 684 zl
    czyli z 5000 placisz podatku 684 zl + 720 zl ZUS
    czyli zostaje: ok 3596 zl

    to jest bardzo zaokraglone, nie pamietam aktualnych stawek zus.
    a jezeli jeszcze masz rachunki za komorke i inne rzeczy niezbeden do praacy
    to mozesz wrzucic w koszta.

    p.