  • 11. Data: 2007-04-17 06:57:51
    Temat: Re: DG - remanent początkowy
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 22:06, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > CO TAKIEGO?
    > Kiedy zmienili przepisy? :O

    Oj, wiem, że przepisy tego nie precyzują, bo u nas jest tak, że
    firmowe konto jest niby nie wymagane, ale wymagane. :P Tzn. najlepiej
    je mieć, prawda? A że na druku NIP-1 są pola na konta, to mam, nie? :D

    A, btw. - w ING nie pytali o pieczątkę firmową, a w Millennium
    chcieli... A pieczątka wymagana nie jest, ale też dobrze mieć.

  • 12. Data: 2007-04-17 08:07:10
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    DarkStar napisał(a):

    > Myślę, że tak (będę korzystał z ifirma.pl). Jak składujecie to
    > wszystko? Segregatorek z opisem roku na grzbiecie? Bo będę musiał
    > jeszcze takie biurowe materiały dokupić.

    książkę kontroli musisz kupić osobno, reszta jest wbudowana w ifirme.pl

  • 13. Data: 2007-04-17 08:29:34
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 10:07, Garvey <g...@o...pl> wrote:
    > książkę kontroli musisz kupić osobno, reszta jest wbudowana w ifirme.pl

    Dzięki za info, rozumiem, że użytkownik serwisu ifirma.pl ;)
    Zarejestrowałem się już tam, ale nie mogę wypełnić danych do końca, bo
    nie mam jeszcze wskaźnika VAT, ehh... (Nie)stety spora część moich
    dochodów będzie zwolniona (kontrahenci spoza UE).

  • 14. Data: 2007-04-17 08:50:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2007, DarkStar wrote:

    > Oj, wiem, że przepisy tego nie precyzują, bo u nas jest tak, że
    > firmowe konto jest niby nie wymagane, ale wymagane. :P

    Nie. Jestem żywym dowodem że nie.
    Nawet niewielką dyskusję na grupie wywołałem pt. "czy można
    złożyć sam załącznik do deklaracji bez deklaracji" :) (NIP-B
    czy jak mu tam, na którym można podać konta).

    > Tzn. najlepiej je mieć, prawda?

    Przychodzi taki moment że bywa potrzebne ;)
    Mi chodzi aby nie utrwalać przekonania że "musi być na dzień
    założenia", bo np. zakładanie "internetowe" chwilę potrafi
    trwać, a po co sobie życie komplikować.

    > A że na druku NIP-1 są pola na konta, to mam, nie? :D

    :)

    > A, btw. - w ING nie pytali o pieczątkę firmową, a w Millennium
    > chcieli...

    Do niektórych już dotarło że może być oświadczenie "nie mam
    pieczątki" :)

    > A pieczątka wymagana nie jest, ale też dobrze mieć.

    Zgoda. Byle zgodzna z przepisami :D

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-04-17 08:54:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    DarkStar wrote:
> [...]

    Z tą resztą to bym nie przesadzał.

    Niestety ifirma.pl nie obsługuje "stawki" N.P. w rejestrach VAT-owskich
    Taka stawka ma to zastosowanie przy eksporcie usług poza UE i niestety
    dla tych usług musisz prowadzić rejestr VAT poza systemem.

> [...]
    > nie mam jeszcze wskaźnika VAT, ehh... (Nie)stety spora część moich
    > dochodów będzie zwolniona (kontrahenci spoza UE).

    Nie będzie zwolniona tylko nie będzie podlegała.
    To jest ZASADNICZA różnica.

    To oznacza - jak napisałem wcześniej - że rejestr sprzedaży będziesz
    musiał prowadzić poza systemem.

    Zła wiadomość jest taka, że NIE planują wprowadzić tego do systemu
    (sprawę agłąszałem w styczniu).

    Piotrek

  • 16. Data: 2007-04-17 08:56:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007, DarkStar wrote:

    > Zarejestrowałem się już tam, ale nie mogę wypełnić danych do końca, bo
    > nie mam jeszcze wskaźnika VAT, ehh...

    ...znaczy nie wynegocjowałeś z naczelnikiem US?

    > (Nie)stety spora część moich
    > dochodów będzie zwolniona (kontrahenci spoza UE).

    Hm... ale jeśli owe "czynności byłyby opodatkowane w Polsce", to
    dla proporcji sprzedaży VAT (podejrzewam że o to chodzi?) liczą się
    jak sprzedaż opodatkowana!
    Możesz słowo o jaki to "wskaźnik" chodzi? Tylko zrozumiale dla kogoś
    kto nie zna "ifirma", bo nie znam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-04-17 13:02:35
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 10:54, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Nie będzie zwolniona tylko nie będzie podlegała.
    > To jest ZASADNICZA różnica.

    Przeczytałem wcześniej, że usługi wykonywane poza terytorium Polski i
    UE (gwoli ścisłości - sprzedaję oprogramowanie na zamówienie, nie mam
    sklepu, nie sprzedaję wersji pudełkowych, itd.) są traktowane jak
    nieopodatkowane - zrozumiałem, że to znaczy "zwolniony". Oj, ciężka
    przeprawa z tym wszystkim. :P

    > Zła wiadomość jest taka, że NIE planują wprowadzić tego do systemu
    > (sprawę agłąszałem w styczniu).

    :(

    On 17 Kwi, 10:56, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > ...znaczy nie wynegocjowałeś z naczelnikiem US?

    No, jeszcze nie, bo US nie dostał ode mnie żadnych papierów na razie,
    ale na podstawie tego co napisałeś poniżej, to może nie muszę...
    Gdybyś był łaskaw mi powiedzieć...

    > Hm... ale jeśli owe "czynności byłyby opodatkowane w Polsce", to
    > dla proporcji sprzedaży VAT (podejrzewam że o to chodzi?) liczą się
    > jak sprzedaż opodatkowana!

    Tak, byłyby, bo jest to tworzenie i sprzedaż oprogramowania na
    zamówienie. Piszę i sprzedają soft pod potrzeby konkretnego klienta
    (inne przedsiębiorstwa). Po prostu spodziewam się, że minimum 2/3
    sprzedaży będzie zagranicę i to poza terytorium UE (mam na myśli
    głównie USA i Australię). Wychodzi na to, że sprzedając to samo
    polskiemu kontrahentowi naliczyłbym 22%, ale sprzedając Amerykanom nie
    liczę VATu (tu właśnie chyba jest ta różnica - zwolniony vs. nie
    podlega, o której pisał Piotrek)..

    > Możesz słowo o jaki to "wskaźnik" chodzi? Tylko zrozumiale dla kogoś
    > kto nie zna "ifirma", bo nie znam :)

    Chyba myślimy o tym samym, chodzi o "Wyliczony bądź przyznany przez US
    stosunek sprzedaży opodatkowanej do całkowitej" - w skrócie nazwałem
    to wskaźnikiem VAT. :P Patrząc na mój model biznesu, który opisałem
    powyżej - powinno być 100%? Nic nie muszę ustalać z naczelnikiem?

    Pozdrawiam.

    P.S. - kupiłem sobie "ABC small biznesu" (stan prawny na 1.02.2007) :D
    Bo męczę Was różnymi pytaniami od ładnych paru dni, a jestem zielony. :
    ( Jestem informatykiem, nie prawnikiem. Nawiasem mówiąc - książka
    bardzo ciekawa, nawet ja rozumiem co autor tam napisał (w
    przeciwieństwie do dużej części ustaw).

  • 18. Data: 2007-04-17 13:04:20
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Na wszelki wypadek - http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik.html?subsection
    =podstawyprowadzeniafirmy&step=14
    - to ten mój "wskaźnik".

  • 19. Data: 2007-04-17 13:37:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    DarkStar wrote:
    > Na wszelki wypadek - http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik.html?subsection
    =podstawyprowadzeniafirmy&step=14
    > - to ten mój "wskaźnik".

    "(wskaźnik dla firm, które w 2006 roku nie dokonywały sprzedaży ze
    stawką VAT "zwolniony", wynosi 100%). "

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 20. Data: 2007-04-17 19:48:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > sklepu, nie sprzedaję wersji pudełkowych, itd.) są traktowane jak
    > nieopodatkowane - zrozumiałem, że to znaczy "zwolniony". Oj, ciężka

    Ciężka.
    Są co najmniej 3 przypadki kiedy wartość VAT wynosi zero zł:
    - stawka 0%
    - zwolniony
    - nie podlega (nie opodatkowany)
    Status prawny takich transakcji może być drastycznie różny.
    Do tego dochodzi prawo uznania w niektórych przypadkach za "równoważne
    czynnościom opodatkowanym", czyli *z grubsza* tak jakby były
    opodatkowana 0%
    Cyrk jest taki, że eksport towarow ma jawną stawkę 0%, "świadczenie
    usług za granicę" jest ekhm.. "niejawne 0%"
    Zapis masz tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    art.86.8

    > No, jeszcze nie, bo US nie dostał ode mnie żadnych papierów na razie,
    > ale na podstawie tego co napisałeś poniżej, to może nie muszę...
    > Gdybyś był łaskaw mi powiedzieć...

    Zapis jest w art. 90.8 ustawy jak wyżej.
    Mi się WYDAJE, że jak podatnik ma tylko czynnosci opodatkowane to nie
    musi "negocjować". Ale zapis nie jest dośc jasny.

    > ( Jestem informatykiem, nie prawnikiem.

    Ale prawo obowiązuje Cię z tytułu przebywania na terytorium .pl
    (większość przepisów), bycia obywatelem (rzadko), dokonywania
    czynności prawnych na terytorium .pl (często)...
    Z okazji niebycia prawnikiem przechodzisz przy czerwonym świetle?
    :)

    pzdr, Gotfryd