  • 21. Data: 2007-04-17 20:16:36
    Temat: Re: DG - remanent początkowy
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Zapis jest w art. 90.8 ustawy jak wyżej.
    > Mi się WYDAJE, że jak podatnik ma tylko czynnosci opodatkowane to nie
    > musi "negocjować". Ale zapis nie jest dośc jasny.

    Mi się też tak wydaje, bo art. 90.1 warunkuje liczenie proporcji i całą
    resztę z tym związaną, wykonywaniem czynności od których przysługuje i
    nie przysługuje odliczenie.
    W opisywanym przypadku art. 86.8.1 mówi, że odliczenie przysługuje na
    takich samych zasadach, jakby usługi były wykonywane w kraju. W praktyce
    może to często zwroty oznaczać, jak ktoś praktycznie wszystko za granicę
    robi.
    Jednak ilekroć to czytam, zawsze mnie nurtuje fragment uzależniajacy
    prawo do odliczenia od tego, czy "podatnik posiada dokumenty, z których
    wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami" :)

    Andrzej
    http://album.radom.pl

  • 22. Data: 2007-04-17 20:56:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007, ajt wrote:

> [...]
    > odliczenia od tego, czy "podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek
    > odliczonego podatku z tymi czynnościami" :)

    Spotkałem się z przypadkiem, kiedy można pokazać iż jest problem
    z "wykazaniem związku".
    Jeśli podatnik de facto *fizycznie* prowadzi DG za granicą, lecz
    ma w kraju jakieś koszty, to niekoniecznie może wykazać iż
    owe koszty są "związane z zagranicą".
    IMO może być tak, że mimo iż ma przychody "równoważne oVATowanym"
    to VAT krajowy (znaczy a takich wydatków, które NIJAK nie służą
    przychodowi zagranicznemu) musi "zawiesić" aż będzie miał kilka
    złotych przychodu oVATowanego.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-04-17 21:59:18
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Błagam, nie mieszajcie już! :P
    Dla spokoju ducha nie zamierzam VATu odliczać od zakupów zagranicą (bo
    go tam faktycznie nie ma, a interpretować ustaw nie będę, bo mi
    później US inaczej zinterpretuje :P), natomiast na wystawianych
    fakturach będę wstawiał NP (nie podlega). A może 0%? :/