    From: "vulpes" <v...@t...televox.pl.somewhere>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna a pożyczka - liczone razem czy oddzielnie?
    Date: Fri, 15 Apr 2005 10:49:09 +0200

    Jeśli dobrze rozumiem to w przypadku otrzymania darowizny
    płace podatek od kwoty przekraczającej 9000zł (w zaokrągleniu)
    równocześnie gdzieś znalazłem informacje że w przypadku gdy pożyczam
    od kogoś pieniądze to jest to traktowane na takich samych zasadach jak darowizna.
    Niestety nie wiem czy kwoty pożyczki i darowizny się sumują czy nie?
    Dokładniej chodzi mi o to czy jeśli od *tej*samej* osoby dostane darowiznę na
    kwotę 9000zł i pożyczę od niej 9000zł to czy musze zapłacić podatek czy nie?
    Jeśli kwoty się nie sumują to w obu przypadkach nie przekraczam kwoty powyżej
    której płaci się podatek, ale jeśli się sumują to musze zapłacić podatek od 9000zł,
    tylko pytanie czy od darowizny (3%?) czy od pożyczki (2%?) ?

    Jakie dokumenty, kto i w jakim terminie powinien złożyć w US po udzieleniu pożyczki?
    Cały czas chodzi mi o nieoprocentowaną pożyczkę udzielaną osobie fizycznej przez
    osobę
    fizyczną o najbliższym stopniu spokrewnienia.

    Bardzo prosiłbym o krótkie streszczenie przepisów podatkowych odnośnie
    darowizn i pożyczek pomiędzy rokiem 1975 a 2000, dokładniej interesuje
    mnie czy pożyczki i darowizny należało wtedy zgłaszać do US (lub gdzie
    indziej) i od jakiej kwoty.

    Czy jeśli mam współwłasność auta, ale nigdzie w żadnych znanych mi dokumentach
    nie jest podane ile wynosi mój udział to czy "prawnie" przyjmuje się że ma 50%,
    czy też ma "moc prawną" moje oświadczenie że udział został określony w umowie
    ustnej na 1%? (oczywiście wszystko w kontekście US)

    Pozdrawiam
    Vulpes