    From: "Elvgreen" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna a różne urzędy skarbowe
    Date: Fri, 23 Jul 2004 14:06:01 +0200

    Problem wygląda tak:
    Ja twierdzę, że można odliczyć od dochodu darowiznę na cele
    charytatywno-opiekuńcze (oczywiście przy spełnieniu pewnych wymagań jak np.
    sprawozdanie itd.) bez ustanowionego limitu.

    Mój US twierdzi, że tylko 10%.

    A tu znalazłem odpowiedź z 2003 na pytanie podatnika urzędu w Kutnie gdzie
    stoi jak byk:

    Od powyższych zasad ( limitów odliczeń ) istnieje wyjątek, który dotyczy
    darowizn przekazanych na działalność charytatywno-opiekuńczą kościelnych
    osób prawnych, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 17 maja 1989r. o
    stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.
    U. Nr 29, poz. 154
    z późniejszymi zmianami), która jest ustawą szczególną w stosunku do ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl art. 55 ust. 7 w/w ustawy -
    darowizny przekazana na działalność charytatywno-opiekuńczą kościelnych osób
    prawnych podlegają odliczeniu od dochodu w pełnej faktycznej wysokości,
    jeżeli:
    - kościelna osoba prawna przedstawi darczyńcy pokwitowanie odbioru oraz:
    - w okresie dwóch lat od dnia przekazania darowizny - sprawozdanie o
    przeznaczeniu jej na tę działalność.

    I teraz co zrobić. Decyzja została wydana, pozostaje mi odwołanie się do
    Izby Skarbowej.

    Ja rozumiem, że prawo podatkowe jest takie samo dla wszystkich obywateli RP.
    Ale w Kutnie i innych miastach odliczenia są respektowane bez limitu a u
    mnie nie. Coś tu chyba nie tak.

    Co z tym zrobić?