    From: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna czy sprzedaż - co się bardziej opłaci?
    Date: Wed, 19 Mar 2008 14:28:11 +0100

    Sytuacja taka - spora działka leśna na obrzeżach W-wy. W tej chwili brak
    planu zagospod. gminy. Właściciel - mąż siostry mojej matki. Ciężko wycenić
    wartość gruntu - lokalizacja jest bardzo dobra, ale ze względu na zalesienie
    (i brak możliwości odlesienia w najbliższym czasie) działka ma 20% wartości
    działki budowlanej. Ze wzgledu na sytuację nie jest za tą ziemię pobierany
    podatek gruntowy. Wuj chce mi przekazać prawo własności tej ziemi,
    zastanawiamy się jak to zrobić żeby nie płacić dużych podatków, gdyż jak
    patrzyłem na przepisy jako dalsza rodzina muszę sporo zapłacić za darowizne.
    Pytanie: czy wujek może sporządzić u notariusza akt sprzedaży działki
    powiedzmy za 10.000 zł (wartość faktyczna jest wielokrotnie wyższa) i od
    tego
    zapłacę podatek, czy raczej to nie przejdzie? Jak się ma sprawa z
    oszacowaniem wartości darowizny? Czy US tego nie zakwestionuje?
    Dzięki za podpowiedzi !!!