  • 21. Data: 2013-03-28 14:50:34
    Temat: Re: Darowizna od rodzica i samodzielna jej wpłata na konto
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

    > Mam nadziej ze tak to przejdzie i niczego sie nie doczepią.

    to teraz pod górkę:
    na zlożenie deklaracji bylo 14 dni od dnia otrzymania kasy w ramach
    darowizny. Wiec sobie doliczcie odsetki :)

    Szczerze mowic jak bym wpłacił tyle ile sie nalezy i czekal na reakcje.
    Pewnie nie bedzie bo odsetki za małe.

    Pozyczki zgłaszać nie trzeba bo w całości zwolniona.

    Mozna jeszcze prosciej.
    Niech na męża będzie pozyczka w kwocie zwolnionej 2 X 9637. Wowczas i on
    nie bedzie musiał składać żadnego druczku.
    Darowizn ani pozyczek zwolnionych w ogole nie trzeba zgłszac.

    Pozostaniesz tylko ty z nadwyżką 1815 zl i 54.45 zl podatku do
    zapłacenia od tego.

    Wtedy tylko jeden druczek i jedna osoba musi sie przed US pokazywac do
    odstrzału.

    Ale umowy oczywiscie sporządzić wszystkie bo za 5 lat US moze sie
    zapytac skąd miałaś 50000. I druczki beda jak znalazł a babci zeby to
    potwierdzic ze tak bylo moze juz nie byc.
    I pamietac ze pozyczke trzeba oddac i miec to solidnie udokumentowane.

  • 22. Data: 2013-03-28 15:46:23
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > Darowizn ani pozyczek zwolnionych w ogole nie trzeba zgłszac.
    >
    > Pozostaniesz tylko ty z nadwyżką 1815 zl i 54.45 zl podatku do zapłacenia

    A tu troche mi zamieszałeś, jakbyś miał chwile to rozbij mi to na kwoty:-)
    Aha i czemu na męża pożyczka w kwocie zwolnionej 2x 9637 i w tym przypadku
    składam SD3 tylko na darowizne?

    Pozdrawiam
    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8171 (20130328) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 23. Data: 2013-03-28 15:58:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

    > A tu troche mi zamieszałeś, jakbyś miał chwile to rozbij mi to na kwoty:-)
    > Aha i czemu na męża pożyczka w kwocie zwolnionej 2x 9637 i w tym przypadku
    > składam SD3 tylko na darowizne?

    Bo jak darowizna miesci sie w limicie zwolnionym to nie trzeba tego
    nigdzie zgłaszac

    9637 pozyczka na ciebie - bez koniecznosci zglaszania
    2 * 9637 na meza, calosc zwolniona bez koniecznosci zgłaszania

    reszta na ciebie, druczek SD-3

  • 24. Data: 2013-03-28 20:39:51
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > 9637 pozyczka na ciebie - bez koniecznosci zglaszania
    > 2 * 9637 na meza, calosc zwolniona bez koniecznosci zgłaszania

    Tak tylko skoro pozyczki bedzie właściwie 3x 9637 to wszystko to trzeba
    oddac a to juz suma spora...
    Plusem jest tylko to ze składa sie jedno SD-3. Do tego wyjaśnij mi dlaczek
    dlaczego na mnie miałoby być 9637 a na męża 2*9637 ???

    Skoro w tej opcji do oddania jest prawie 30tyś to ona raxzej odpada.
    Wybiore opcje z jedną pożyczką na 9637 + reszta do podziału na dwóch jako
    darowizny.
    W tym rawiancie musze, jeśłi dobrze zrozumiałem złożyć 2x SD-3 gdyż pożyczka
    była w kwocie zwolnionej.
    Skonstruuje się 3 umowy i bedzie git:-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 25. Data: 2013-03-28 20:44:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2013, witek wrote:

    > No i upchnąłem. Ale liczba ludzi nagle dających mi gotówkę do ręki
    > była spora.

    No, masz znajomych :D
    (dobrych)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-03-28 20:47:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

    > Tak tylko skoro pozyczki bedzie właściwie 3x 9637 to wszystko to trzeba
    > oddac a to juz suma spora...

    pozyczka jest tylko jedna 9637.

    reszta to darowizna. to nie wymaga zwracania.

    > Plusem jest tylko to ze składa sie jedno SD-3. Do tego wyjaśnij mi
    > dlaczek dlaczego na mnie miałoby być 9637 a na męża 2*9637 ???

    dochodzę powoli do wniosku, że masz długie włosy blond.

    na ciebie jest pozyczka 9637 zl i darowizna 21089

    na meza jest darowizna 19274

    > Wybiore opcje z jedną pożyczką na 9637 + reszta do podziału na dwóch
    > jako darowizny.

    no to od poczatku tak jest tylko ze jak darowizne podzielisz troszke
    nierowno bo 19274 i 21089 to unikasz jednego druczka sd-3 od jednej osoby.

    > W tym rawiancie musze, jeśłi dobrze zrozumiałem złożyć 2x SD-3 gdyż
    > pożyczka była w kwocie zwolnionej.

    pozyczka to pozyczka nie ma nic wspolnego z darowiznami , a poniewaz tez
    jest zwolniona nie trzeba płacic od niej 2% PCC podatku.

  • 27. Data: 2013-03-28 22:18:02
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > dochodzę powoli do wniosku, że masz długie włosy blond.

    :-) no nie bardzo blond... zamieszałeś mi tymi wariantami i tą pożyczką na
    męża:

    "...Niech na męża będzie pozyczka w kwocie zwolnionej 2 X 9637. Wowczas i on
    nie bedzie musiał składać żadnego druczku...."

    Skoro to nie ma być pożyczka a darowizna to wszystko stało się jasne.

    Jeszcze raz dzięki:-)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2013-03-28 22:37:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

> [...]
    > nie bedzie musiał składać żadnego druczku...."
    >
    > Skoro to nie ma być pożyczka a darowizna to wszystko stało się jasne.

    jak sie po nocy pisze to takie cuda wychodzą.

  • 29. Data: 2013-03-28 22:43:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

> [...]
    > nie bedzie musiał składać żadnego druczku...."
    >
    > Skoro to nie ma być pożyczka a darowizna to wszystko stało się jasne.

    No i pamietac, ze teraz przez nastepne 5 lat kazda kasa od babci bedzie
    juz opodatkowana, bo limit zwolnien wykorzystany.
    No chyba, ze przez konto tak jak ustawa nakazuje, wowczas skorzystanie z
    art 4A. Ale wtedy tylko na ciebie bo mąż zdaje sie, nie łapie się na to.
    to tak na przyszlosc, jakby babcia cos jeszcze znalazla w skarpecie.

    Acha., babcia da ciadkowi, zeby on wam dał nie działa. Nie da sie w ten
    spsob obejść limitu zwolnienia darowizny.
    Lepiej niech dziadek po prostu zaniesie na poczte i wpisze babcie jako
    nadawce przkazu. US nie wie, ze babcia sama na poczte nie poszła.

  • 30. Data: 2013-03-28 23:04:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No, masz znajomych :D
    > (dobrych)

    jak widac z rodziną nie tylko na zdjęciu sie dobrze wychodzi.