  • 11. Data: 2013-03-27 19:27:36
    Temat: Re: Darowizna od rodzica i samodzielna jej wpłata na konto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2013, uciu wrote:

    > W US nikt na razie nie wie ze to był adarowizna.
    >
    > A co jakby osoba obdarowana stwierdziała w razie kontroli, że sama sobie
    > te pieniądze "odkładała do skarpety"

    *Z CZEGO*? (realnie)

    > i jak uzbierała się pokażna sumka
    > postanowiła to wpłacić na konto?
    >
    > Przejdzie takie coś?

    US najpierw (zdaje się "prawie prawnie") zażąda wyliczeń z czego wynikała
    możliwość uskładania, potem sam wykaże (już "prawnie") ile taki podatnik
    przejadł ze swoich udokumentowanych dochodów i jak podatnik się BARDZO
    będzie upierał że miał *inne* pieniądze z których JEDNAK uskładał, to US
    sobie przypomni o art.30.1.7
    Przeczytaj uważnie.
    PRZECZYTAJ! Dwa razy :)
    Po co potem sprawdzać w KK ile (lat) dają za zmianę podpisanych zeznań ;)
    I do tego art.20.3
    Tu jest ustawa:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,2
    0130101,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowy
    m-od-osob.html

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-03-27 20:18:23
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    dzieki bardzo jeszcze raz za wszystkie informacje.

    Mamy jeszcze jeden pomysł.
    Wpłata byla w 3 ratach 10,10 i 30tyś.
    Zalozmy, ze te 20tys odlozylo sie samodzielnie (był takie wplywy na koncie,
    że jest taka mozliwosc).
    Do opodatkowania zostaje wiec 30tyś jako darowizna na konto małżonków.
    2x jest kwota 96xx zwolniona z podatku - pozostaje około 11tyś to
    opodatkowania.
    Ile to bedzie od tej kwoty?

    Dobrze kombinujemy, da się tak?

    --
    ---
    uciu

  • 13. Data: 2013-03-27 20:28:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:
> [...]
    >
    > Mamy jeszcze jeden pomysł.
    > Wpłata byla w 3 ratach 10,10 i 30tyś.
    > Zalozmy, ze te 20tys odlozylo sie samodzielnie (był takie wplywy na

    ale z historii konta nie widac, zeby cos wpadło do skarpety,
    Wyplat gotówki brak. A i sensownosci nie widac.
    Wiec US to podwazy i wygra.

    NIE KOMBINOWAC Z SAMODZIELNYM ODKŁADANIEM BO WTOPICIE AZ MIŁO i NIKOMU
    NIE BEDZIE ZAL.

    Zapłacicie 75% podatku, albo dostaniecie z kodeksu karno-skarbowego
    przykładną karę, żeby wam się odwidziało na nastepny raz.

    > Do opodatkowania zostaje wiec 30tyś jako darowizna na konto małżonków.
    > 2x jest kwota 96xx zwolniona z podatku - pozostaje około 11tyś to
> [...]

    Żle kombinujecie.

    Albo zrobcie z kawałka darowizny pożyczkę do oddania, albo znajdzie
    drugą osobę ktora da się wrobić w darowiznę (limity są do sumy
    poszczególnych darowizn OD danej osoby).
    Jakies braty siostry, ciotki z ameryki, które mogły wam gotówkę
    pożyczyc i sie do tego ewentualnie na pismie przyznają i z ich stanu
    konta bedzie wynikac ze ich na to stac?

    Wyliczylem wam juz 500 zl podatku. Ciągle wam mało? Chcecie wtopic
    kilka(nascie) tysięcy?

    Z mojej strony eot.

  • 14. Data: 2013-03-27 21:18:56
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Wyliczylem wam juz 500 zl podatku. Ciągle wam mało? Chcecie wtopic
    > kilka(nascie) tysięcy?

    ok, dzieki, masz racje, nie ma co az tak kombinować...
    Przeoczyliśmy te 500zl bo jest tam chyba mała nieścisłość:

    Pisałeś:

> [...]

    >Art. 9.
    >Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    >10) pożyczki udzielane:
    >c) na podstawie umowy zawartej między osobami zaliczonymi do I grupy
    >podatkowej do wysokości kwoty niepodlegającej opodatkowaniu - na
    >zasadach określonych w przepisach o podatku od spadków i darowizn,

    >wowczas babcia mogłaby ci pożyczyc 9637 zł (tyle pewnie jestes w stanie
    >oddac i to udokumentowac)

    >wowczas darowizna to tylko 40363 zł

    >jesli tobie darowałaby 30100 a mężowi 7263 to podatek wyszedl mi 485.7 zl,

    Nie rozumie 2 ostatnich akapitów - kwoty (chyba, że zamiast 30100 miało być
    33100?)
    Czemu wiec podatku wyszło w takim przypadku 485zł skoro zwolniona z podatku
    jest tylko pożyczka 9637?

    ---
    uciu

  • 15. Data: 2013-03-27 22:29:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

> [...]
    > być 33100?)
    > Czemu wiec podatku wyszło w takim przypadku 485zł skoro zwolniona z

    w ogole się rąbnąłem bo zięc to tez I grupa podatkowa a ja liczyłem jako
    drugą.

    ---------------
    wiec nawet jak wezmiecie 50000 darowizny i podzielicie sobie po równo po
    25000 na kazdego z was to 2 * 9637 kazde z was ma zwolnione. Podatek
    bedzie tylko od nadwyzki.

    czyli 3% * 5726 zl = 171.78 od osoby. Razem 343.56 podatku

    ----------

    Jak chcecie sie bawic z pozyczka, to mi wyszlo tak.

    pozyczka zwolniona

    darowizny 20363 ty, 20000 maz.

    od obu darowizn 2 * 9637 zl zwolnione

    Podatek płacicie od nadwyzki

    ty od 1089 zl, mąż od 726 zl.
    Wyszlo mi odpowiednio 32.67 zl 21.78 zl podatku

    Razem 54.45 zl podatku

    ------------------

    Niech mnie ktos poprawi jak sie pomyliłem bo mi sie juz cyferki przed
    oczami dwoją.

  • 16. Data: 2013-03-28 09:41:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Mar 2013, witek wrote:

    > Razem 54.45 zl podatku

    Zdrowia do sprawdzania nie mam, ale szacun.
    Poważnie, koncept z upchnięciem "prawie całości" w kwocie
    zwolnienia podatkowego pożyczki wygląda prekonująco :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-03-28 09:41:57
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > bedzie tylko od nadwyzki.
    >
    > czyli 3% * 5726 zl = 171.78 od osoby. Razem 343.56 podatku

    To jako znawca poradz jeszcze to:
    Jeśli wybiorę tą wersje musze spisać jakąś umowe darowizny czy coś
    takiego( uwzględnić, że dla każdego po 25tyś itp) + wypełnić 2x SD-3 z kwotą
    podatku 3%
    (mimo iż samemu się wpłaciło tą kwote na konto)

> [...]
    >

    > Podatek płacicie od nadwyzki
    >
    > ty od 1089 zl, mąż od 726 zl.
    > Wyszlo mi odpowiednio 32.67 zl 21.78 zl podatku

    W tej wersji to też by musiała być umowa z uwzględnieniem, że 9637 to
    pożyczka a reszta to darowizny "20363 ty, 20000 maz". + 2x SD-3 (tu też jest
    3% podatku dlatego, że oboje to I grupa??)

    Dlaczego dla każdej z darowizn jest 2 * 9637 zl zwolnione? (czyli do
    odliczenia po 19274 od darowizny 20363 + 19274 od darowizny 20000) -
    dlatego, że konto wspołne?

    Pozdrawiam
    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8169 (20130327) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 18. Data: 2013-03-28 13:35:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

> [...]
    >
    > Dlaczego dla każdej z darowizn jest 2 * 9637 zl zwolnione? (czyli do
    > odliczenia po 19274 od darowizny 20363 + 19274 od darowizny 20000) -

    No jakies umowy by sie przydały, bo coś do tych druczków musicie dołączyć.
    Babcia pewnie jest w stanie sie podpisać.

    Napiszcie po prostu trzy umowy dwie o darowizny i jedna o pozyczke.

    wzor chocby tu:
    http://umowy.wieszjak.pl/inne-umowy/293227,Umowa-dar
    owizny-kwoty-pienieznej--WZOR-UMOWY.html

    umowe pozyczki znalazlem tu
    http://regiodom.pl/dokument/wzor-umowy-pozyczki

    zmiencie sobie tylko par 3 i wpiszcie jak bedziecie zwracac,
    par 4 i dalsze do konca są zbędne.

    dopiszcie tak jak w umowie darowizny, ze jest to pierwsza pozyczka.
    I wystarczy.

    Daty na umowach nie pozniej niz daty wpłat na konto.

    Jesli chodzi o zwolnienia to one wzięły się stąd:

    -----------
    ustawa o podatku od czynnosci cywilnoprawnych

[...]

    ----------------

    ustawa o podatku od spadków i darowizn

    -----
    Art. 4.
    1. Zwalnia się od podatku:
    5) nabycie w drodze darowizny pieniędzy lub innych rzeczy przez osobę
    zaliczoną do I grupy podatkowej w wysokości nieprzekraczającej 9 637 zł
    od jednego darczyńcy, a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 19
    274 zł w okresie 5 lat od daty pierwszej darowizny, jeżeli pieniądze te
    lub rzeczy obdarowany przeznaczy w okresie 12 miesięcy od dnia ich
    otrzymania na wkład budowlany lub mieszkaniowy do spółdzielni, budowę
    domu jednorodzinnego, nabycie lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
    nieruchomość albo spłatę zabezpieczonego hipoteką kredytu
    mieszkaniowego wraz z odsetkami;
    ----

    oraz

    ----
    Art. 9.
    1. Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby,
    własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej:
    1) 9 637 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej;
    -----

    w art 15 masz tabelke jak sie liczy podatek,

    Art. 15.
    1. Podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę
    wolną od podatku, według następujących skal:
    1) od nabywców zaliczonych do I grupy podatkowej

    do 10 278 zl ----- 3%
    od 10 278 zl do 20 556 ----> 308 zł 30 gr i 5% nadwyżki ponad 10 278 zł
    od 20 556 zl ---> 822 zł 20 gr i 7% nadwyżki ponad 20 556 zł

    ----------

    pierwsze 9637 zl siedzi a art 9
    drugie 9637 wzielo sie własnie z art 4, bo pieniadze poszly na spłate
    kredytu budowlanego.
    jakby poszly na cos innego to byloby tylko jedno zwolnienie.

  • 19. Data: 2013-03-28 13:38:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zdrowia do sprawdzania nie mam, ale szacun.

    eee, to tylko excel i solver. :)

    > Poważnie, koncept z upchnięciem "prawie całości" w kwocie
    > zwolnienia podatkowego pożyczki wygląda prekonująco :)

    praktyke sie ma.
    ja musialem upchnać 150 tys jak sie US po 5 latach zapytał skąd miałem
    kasę na kupno mieszkania.
    No i upchnąłem. Ale liczba ludzi nagle dających mi gotówkę do ręki była
    spora.
    :)

  • 20. Data: 2013-03-28 14:25:22
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Jeszcze raz dzieki, Twoje informacje są bezcenne:-)

    Czyli rozliczymy to tak:

    otrzymane 50000zł z czego

    pozyczka zwolniona dla załóżmy to córki - 9637

    50 000 - 9637 = 40363 to bedzie darowizna

    darowizny:
    20363 zona, 20000 maz.

    od obu darowizn 2 * 9637 zl zwolnione

    "pierwsze 9637 zl siedzi a art 9
    drugie 9637 wzielo sie własnie z art 4, bo pieniadze poszly na spłate
    kredytu budowlanego."

    Czyli mamy
    żona 20363 - 9637-9637 = 1089
    mąż 20000 - 9637 -9637 = 726

    od tego 3% podatku z Art 15

    odpowiednio 32.67 zl 21.78 zl podatku
    Razem 54.45 zl podatku

    Mam nadziej ze tak to przejdzie i niczego sie nie doczepią.
    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8171 (20130328) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.