    From: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna - trochę nietypowe...
    Date: Mon, 28 Jan 2013 17:30:47 +0100

    Witam

    5 miesięcy temu moja mama przelała mi na konto pieniądze i...

    1. Co muszę zrobić, żeby teraz nie płacić podatku? Czy wystarczy, że
    wypełnię "zgłoszenie o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych" na
    druku SD-Z2 ?

    2. Jeśli tak, to co powinnam zaznaczyć w polu E - "rodzaj dokumentu
    potwierdzającego nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych" ? Do
    wyboru mam:

    - testament,
    - prawomocne orzeczenie sądu (to mnie nie dotyczy),
    - umowa,
    - ugoda,
    - inny dokument

    Co będzie najbardziej korzystne?

    3. I czyje to będą pieniądze? Będą należeć do mojej mamy, czy do mnie?

    Czy, jeśli mama się o nie upomni, to będę musiała jej oddać?

    Chcę tylko wiedzieć, czy z punktu widzenia prawa, mama dała mi te
    pieniądze na własność, czy tylko na przechowanie?

    Ojciec próbuje mi wmówić, że moja mama nie jest dla mnie tak wyrozumiała
    i że dała mi te pieniądze - nie na własność - a na przechowanie i że w
    każdej chwili będzie mogła mi je odebrać, bo - jak dodaje mój ojciec -
    te pieniądze z prawnego punktu widzenia, jeśli są darowizną, należą w
    100% do niej, nawet jeśli są na moim koncie, więc w każdej chwili -
    jeśli mama będzie sobie tego życzyła - będę musiała jej te pieniądze
    oddawać. A jeśli je wydam na przykład? Albo nawet, jeśli nadal będą na
    moim koncie, to czy będę musiała je oddawać?

    Moja mama obiecała, że te pieniądze będą moje, ale tak naprawdę nie
    wiem, jakie ma zamiary. Jak się ewentualnie zabezpieczyć prawnie, gdyby
    się okazało, że to, co mówi ojciec jest prawdą?

    A może to ojciec coś kręci?

    Jak to jest?

    Pozdrawiam,
    Ania