  • Data: 2013-02-16 22:42:38
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ślicznie Ci dziękuję za tę odpowiedź, Gotfryd :-)

    Wiesz, chciałabym się zabezpieczyć przed ludźmi, którzy być może będą
    chcieli szukać dziury w całym w myśl tego, o czym napisałeś, czyli: ""a
    może te pieniądze były przelane na inny cel, i dopiero jak już były na
    koncie, pani postanowiła ich nie wycofywać, co?""

    I dlatego zastanawiam się, czy można napisać w umowie przesłanej przez
    Witka, coś z czego jasno by wynikało, to o czym napisałeś, że: NAJPIERW
    moja mama POSTANOWIŁA lub ZOBOWIĄZAŁA SIĘ dać mi tę darowiznę, a dopiero
    POTEM, następnego dnia, WPŁACIŁA ją na konto?
    I że ta wpłata to jest właśnie DAROWIZNA, a nie nic innego, na wypadek,
    gdyby ktoś w przyszłości miał jakieś wątpliwości...

    Gotfryd: "Jest prawdopodobne, że trafi się przypadek oporny, który nie
    rozumie że darowiznę można zawrzeć ustnie a pismo które ma przed nosem
    jest potwierdzeniem tego zawarcia (...)"

    To może na oświadczeniu przesłanym przez Witka mama powinna napisać, że
    "nasza umowa została zawarta ustnie przed dokonaniem przelewu i
    niniejsze pismo jest tego potwierdzeniem"?

    Urzędnik powiedział, że w treści oświadczenia muszą się znaleźć takie
    sformułowanie jak: "własna, nieprzymuszona wola". Może lepiej, gdyby to
    też znalazło się na oświadczeniu przesłanym przez Witka? Czy tak byłoby
    lepiej?

    I czy nie lepiej byłoby dopisać informację, że "pieniądze wypłynęły z
    konkretnego konta mamy (numer) i wpłynęły na konkretne konto moje (numer)"?

    Gotfryd, dalej napisałeś: "(...) i nie można wykluczyć, że konieczna
    będzie "przeprawa" - na mój gust skończy się na kimś kompetentnym w tym
    US albo najwyżej w IS, ZAKŁADAJĄC, że strony umowy nie dają się wpuścić
    w jakąś inną pułapkę, służącą podważeniu darowizny..."

    A jakie mogą na nas czekać pułapki? Na co musimy uważać?
    Trochę się boję :-(

    Na złożenie tego oświadczenia SD-ZD zostało mi tylko kilka dni :-(

    Jeśli Urząd powie mi, że nie uznaje mojego zgłoszenia za darowiznę, bo w
    oświadczeniu nie ma wcześniejszej daty w stosunku do daty przelewu,
    tylko jest aktualna, to jak się - w razie komplikacji - zachować w tym
    Urzędzie, żeby nie zniechęcić do siebie Urzędnika tylko go przekonać? Na
    co się powołać?

    Gotfryd, wspomniałeś o listach poleconych... Jeśli Urząd, po rozmowie z
    "kierownikiem" nie zmieni swojego stanowiska, a będzie to ostatni dzień
    na zgłoszenie tej darowizny, a Urząd tego dnia nie uzna darowizny, bo w
    oświadczeniu nie ma wcześniej daty w stosunku do daty przelewu, to
    znaczy, że będę musiała zapłacić podatek :-( ? Czy powinnam domagać się
    od Urzędnika np. wydania potwierdzenia tego, że nie uznaje on mojego
    zgłoszenia za darowiznę, żebym mogła - w razie - czego dochodzić swoich
    praw (gdzieś tam) i mieć szansę na zwolnienie (w jakiś sposób) z
    podatku? Czy to jakoś "zatrzyma" moją sprawę, tak że nawet po upływie
    terminu na złożenie wniosku nie będę musiała płacić podatku?

    PS. Nie wiedziałam, że taka sprawa będzie dla mnie tak trudna :-(
    Ale cieszę się, że jesteście: Gotfryd, Witek i pomagacie w trudnej dla
    mnie chwili. To dużo dla mnie znaczy i mam nadzieję, że z Waszą pomocą
    uda mi się doprowadzić tę sprawę do szczęśliwego końca.

    Pozdrawiam,
    Ania