    From: Paweł Gawoś <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizny od jednej firmy czy od wielu osób?
    Date: Tue, 10 Apr 2012 13:17:04 -0700 (PDT)

    Sytuacja wygląda tak, strona http://www.indiegogo.com/ pośredniczy w
    zbieraniu drobnych darowizn. Są one zbierane przez pewien okres, a
    następnie są przelewane na moje konto za pomocą PayPal oraz przelewu
    bankowego (część środków jedną a część drugą metodą, zależnie od tego
    jaką formę płatności wybrali darczyńcy).

    Pytanie czy potraktować te darowizny jako jedną, przekazaną przez
    pośrednika (firmę prowadzącą wyżej wymienioną stronę), czy jako wiele
    małych darowizn od wielu osób?

    Moim skromnym zdaniem należy to potraktować jako "wiele małych
    darowizn od wielu osób" ponieważ to te osoby chcą Ci pomóc (czyli
    przekazując mi pieniądze z własnego majątku), natomiast ta strona
    http://www.indiegogo.com/ jest tylko pośrednikiem, który pomaga od
    strony technicznej w zbieraniu tych darowizn. Ale mogę się mylić,
    dlatego też chętnie dowiem się co o tym sądzą inni Forumowicze?