  • 1. Data: 2003-11-23 22:05:51
    Temat: REGON i NIP czy tylko REGON sp. z o. o. w organizacji
    Od: "Krystian Madejski" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    mamy sp. z o. o. w organizacji.

    Czy spółka z o. o. w organizacji może prowadzić działalność gospodarczą
    tylko na podstawie REGONU czy konieczny jest NIP?

    Jaki akt prawny to reguluje?

    Pozdrawiam
    Krystian

  • 2. Data: 2003-11-27 08:40:25
    Temat: Re: REGON i NIP czy tylko REGON sp. z o. o. w organizacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Nov 2003, Krystian Madejski wrote:

> [...]
    >+ Czy spółka z o. o. w organizacji może prowadzić działalność gospodarczą
    >+ tylko na podstawie REGONU czy konieczny jest NIP?

    IMO zależy o jaki aspekt DG chodzi. Aby zatrudnić pracowników to NIPu
    pewnie nie potrzebuje (będzie potrzebny dopiero przy złożeniu 1.
    deklaracji, czyli max. 1 miesiąc można by się bez NIPu obyć), aby
    występować jako strona w transakcjach gospodarczych (zakupu nie
    wyłączając) to IMHO musi mieć NIP: w odróżnieniu od OF spółka nie
    ma "majątku osobistego" :)

    >+ Jaki akt prawny to reguluje?

    Nie sądzę żeby był jeden taki akt :)
    Trzeba by brać pod lupę każdy krok "prowadzenia" i próbować dedukować
    czy do niego potrzebny jest NIP :]
    Chyba ciężko będzie znaleźć takie, dla których NIP nie jest
    *w ogóle* potrzebny !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-27 10:13:46
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-23 23:05, Krystian Madejski wrote:
> [...]
    >
    > Czy spółka z o. o. w organizacji może prowadzić działalność gospodarczą
    > tylko na podstawie REGONU czy konieczny jest NIP?

    Bez nru NIP wydaje się problematyczne np. wystawienie faktury w
    jakąkolwiek stronę.
    Brak NIP może być powodem odmowy zawarcia transakcji, w szczególności z
    powodu trudności we wprowadzeniu firmy do tzw. systemu, jeżeli
    kontrahent takowy posiada.
    O ile zaciąganie zobowiązań i składanie ofert wydaje się byc mozliwe
    /ksh nie zakazuje/ o tyle fizyczna realizacja takowych wydaje sie byc
    wątpliwa.

    Byłem w sytuacji, że dokonałem zmiany umowy /i nazwy/ spółki - nie
    posiadałem więc aktualnego regonu, posiadałem nr NIP, ale bez aktualnych
    danych. Fakt, że zgłoszenie zmian do rejestru jest konstytutywne +
    okazanie kopii zgłoszenia z prezentata sądu miały w d... wszystkie
    instytucje, a banki odmawiały założenia konta, byłem więc w gorszej
    sytuacji niż Ty, ale w swoisty sposób podobnej.
    Licz sie więc z tym, że bez NIP będziesz spółką 3-ej kategorii.

    Pzdr: Catbert