  • 11. Data: 2003-01-05 15:22:29
    Temat: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > czy prawda jest, ze do watowej ksiegi zakupow nie musze wpisywac
    > tych pozycji z KPiR, ktore z odliczaniem VAT-unie maja nic wspolnego,
    > np:
    > - benzyna na samochod osobowy,
    Jeden z wyjątków.Jest faktura z VATem,ale nie można odliczać.Brutto do
    książki

    > - rat amortyzacyjnych samochodu,

    Brak związku
    > - zakupy towarow lub uslug od podmiotow nie wystawiajacych faktur VAT,

    Brak VATu na dokumencie

    > - zakupy towarow lub uslug sprzedanych mi na fakture vat ze stawka
    > "ZW".

    jw.Możesz wpisać jak masz ochotę i rubrykę.

    Krótko pisząc.Ewidencjonujesz tylko te które mają wpływ na m-czne
    rozliczenie VAT,czyli takie faktury na których jest VAT naliczony.
    Vat ze stawką 0 też do takich należy,chociaż nie wpływa na wynik pisząc
    obrazowo.

    > Najwazniejsze dla mnie w tej chwili sa te raty amortyzacyjne.

    A co ma rata do VATa?

    > Przy okazji - czy przychod z tytulu odsetek bankowych (wpisywany do
    > KPiR) powinienem traktowac jako moją SPRZEDAŻ? Czy taki przychod
    > wplywa jakos na strukture moich dochodow (ważna dla VAT7)?

    Odsetki są przychodem pozostałym.Kol 8 KPiR i jako takie nie mają nic
    wspólnego z VAT.Masz na nie fakturę? Na strukturę ma wpływ.Zwiększają Ci
    przychód a tym samym podatek.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 12. Data: 2003-01-05 17:39:49
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Odsetki są przychodem pozostałym.Kol 8 KPiR i jako takie nie mają nic
    > wspólnego z VAT.Masz na nie fakturę? Na strukturę ma wpływ.Zwiększają Ci
    > przychód a tym samym podatek.

    To ze mi zwiekszaja przychod i podatek dochodowy, to wiem.

    Ale wciaz nie wiem czy kwoty kol. 8 w KPiR wplywaja
    na pole 19 (czesc C) na formularzu VAT7 ?

    Albo inaczej - skad dokladnie bierzemy (jak obliczamy) to co
    trzeba wpisac do pola 19 na VAT7?

    Dzieki!

    Latet

  • 13. Data: 2003-01-05 18:44:15
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Albo inaczej - skad dokladnie bierzemy (jak obliczamy) to co
    > trzeba wpisac do pola 19 na VAT7?

    W pozycji 19 wykazuje się sprzedaż zwolnioną od podatku, na podstawie
    przepisów o podatku od towarów i usług, a także sprzedaż objętą w całości
    zaniechaniem ustalania zobowiązań podatkowych na podstawie ordynacji
    podatkowej.
    Ale Ty sie nie martw na zapas.Wszystko masz przecież ovatowane.

  • 14. Data: 2003-01-05 21:21:39
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > podatkowej.
    > Ale Ty sie nie martw na zapas.Wszystko masz przecież ovatowane.

    No wlasnie - wszystkie moje uslugi sa ovatowane.
    Ale oprocz moich uslug mam tez inny przychod - odsetki bankowe.
    One ovatowane nie są. Nie są tez chyba z definicji sprzedażą.
    W KPiR jednak umiescic je musze (jako "przychody inne").

    O ile zrozumialem Twoja odpiwiedz, to po prostu ignoruje je
    podczas przepisywania sprzedazy z KPiR do księgi vatowej.

    Dzieki,

    latet

  • 15. Data: 2003-01-05 21:29:00
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Z tym, że co do zasady podatek VAT można odliczyć tylko od KOSZTÓW podatku
    > dochodowego. Jesli coś nie jest kosztem i nie znajdzie się w KPiR to nie
    > można odliczyć sobie od tego VATu.

    Oczywiscie.
    W KPiR wpisuje "wszystko".
    A do ksiag vatowych przepisuje z KPiR tylko niektore pozycje.
    Moje pytania dążyły do ustalenia ktore tak, a ktore nie.
    W zasadzie już sie to udalo ustalic, choc jak zwykle nie bylo ta latwo :-)

    Dzieki,

    latet

  • 16. Data: 2003-01-05 21:30:24
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    dochodowego. Jesli coś nie jest kosztem i nie znajdzie się w KPiR to nie

    BaLab

  • 17. Data: 2003-01-05 22:26:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Moje pytania dążyły do ustalenia ktore tak, a ktore nie.
    > W zasadzie już sie to udalo ustalic, choc jak zwykle nie bylo ta

    Żeby było jeszcze trudniej to zwróć uwagę, że ta sama czynność może podlegać
    opodatkowaniu podatkiem VAT i dochodowym w różnych miesiącach. Analogicznie
    niektóre koszty będą kosztami w jednym miesiącu, a VAT będziesz mógł
    odliczyć dopiero w następnym albo jeszcze później.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2003-01-05 22:41:16
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > niektóre koszty będą kosztami w jednym miesiącu, a VAT będziesz mógł
    > odliczyć dopiero w następnym albo jeszcze później.

    A mozesz podac jakis konkretny przyklad takiej sytuacji ?
    W mojej ultra-krotkiej "karierze" DG jeszcze nie slyszalem o koniecznosci
    przekladania odliczenia vat na nastepne miesiace.

    DZIEKI!

    Latet

  • 19. Data: 2003-01-05 22:45:18
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > niektóre koszty będą kosztami w jednym miesiącu, a VAT będziesz mógł
    > odliczyć dopiero w następnym albo jeszcze później.

    ...czyli, kontynuując, w KPiR znajdzie się to w jednym miesiącu, a w
    rejestrze VAT w innym :-/.

    BaLab

  • 20. Data: 2003-01-05 22:52:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > W mojej ultra-krotkiej "karierze" DG jeszcze nie slyszalem o koniecznosci
    > przekladania odliczenia vat na nastepne miesiace.

    Np. usługi telekomunikacyjne. Jeśli data wystawienia faktury jest w jednym
    miesiącu, a termin płatności wypada w drugim, to w koszty wrzucach w
    miesiącu wystawienia faktury, a VAT rozliczasz w miesiącu, w którym wypada
    termin płatności. Art.6. ustawy o VAT definiuje momenty powstania obowiązku
    podatkowego VAT (= a więc miesiąc ujęcia w rejestrach) - polecem lekturę
    (horror + sensacja).

    Pozdrawiam,
    BaLab