  • 21. Data: 2003-01-06 08:53:34
    Temat: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:avackm$kca$1@news.tpi.pl...
    > Np. usługi telekomunikacyjne. Jeśli data wystawienia faktury jest w jednym
    > miesiącu, a termin płatności wypada w drugim, to w koszty wrzucach w
    > miesiącu wystawienia faktury, a VAT rozliczasz w miesiącu, w którym wypada
    > termin płatności. Art.6. ustawy o VAT definiuje momenty powstania
    obowiązku
    > podatkowego VAT (= a więc miesiąc ujęcia w rejestrach) - polecem lekturę
    > (horror + sensacja).
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Drobna korekta (prawdopodobnie BaLab przejęzyczył się :-)).
    Nie w miesiącu wystawienia faktury (zakładam, że nie jesteś firmą
    telekomunikacyjną i nie wystawiasz f-ry) , ale w miesiącu jej otrzymania. I
    znów potworek logiczny : Na pytanie "kiedy otrzymałeś fakturę ?" nie daje
    się odpowiedzieć normalnie (dzisiaj, wczoraj, 1.04.2002). Musisz wcześniej
    odpowiedzieć sobie na pytanie "do jakich celów potrzebna Ci jest ta
    odpowiedź" - czyli inaczej "a kto pyta ?".
    AR.
    Ps. Dla rozweselenia - z innej dziedziny :
    "Jak należy przechowywać leki w aptece ?
    Starannie. Mariusz Minister Łapiński"
    Z jednego z ostatnich Jego rozporządzeń. Tera Polska.

  • 22. Data: 2003-01-06 19:23:53
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
    > Z tym, że co do zasady podatek VAT można odliczyć tylko od KOSZTÓW
    > podatku dochodowego. Jesli coś nie jest kosztem i nie znajdzie się w
    > KPiR to nie można odliczyć sobie od tego VATu.

    Nie do końca masz rację. A koszty RiR czy chociażby coś z kilometrówki

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 23. Data: 2003-01-06 19:26:49
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
    > ...czyli, kontynuując, w KPiR znajdzie się to w jednym miesiącu, a w
    > rejestrze VAT w innym :-/.

    I to się nazywa "ułatwieniem" dla małych przedsiębiorców.Ja i koszty
    sobie przekładam,bo można się z tym wszystkim pomylić.Sam sobie
    wprowadziłem takie ułatwienie, i jestem z niego "dumny" :-)))

  • 24. Data: 2003-01-07 00:08:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > I to się nazywa "ułatwieniem" dla małych przedsiębiorców.Ja i koszty
    > sobie przekładam,bo można się z tym wszystkim pomylić.Sam sobie
    > wprowadziłem takie ułatwienie, i jestem z niego "dumny" :-)))

    A wiesz co Ci grozi za niewykazywanie kosztów ?!?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 25. Data: 2003-01-07 00:09:50
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Nie do końca masz rację. A koszty RiR czy chociażby coś z kilometrówki

    "Co do zasady" oznacza, że możliwe są odstępstwa. Ale nie będę teraz tego
    analizował :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 26. Data: 2003-01-07 16:56:06
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:

    > A wiesz co Ci grozi za niewykazywanie kosztów ?!?

    A gdzie jest napisane że nie wykazuję? Wykazuję tylko z miesięcznym
    poślizgiem.Za to włos z głowy nie spadnie,a znacznie ułatwione życie od
    strony technicznej

  • 27. Data: 2003-01-07 16:58:15
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
    > "Co do zasady" oznacza, że możliwe są odstępstwa.
    Ach przepraszam,znowu mnie zawiodła wykładnia gramatyczna.Ciągle kurcze o
    niej zapominam:-)))

  • 28. Data: 2003-01-07 17:04:52
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > A gdzie jest napisane że nie wykazuję? Wykazuję tylko z miesięcznym
    > poślizgiem.Za to włos z głowy nie spadnie,a znacznie ułatwione życie od
    > strony technicznej

    Szczególnie jak zrobią Ci kontrolę i stwierdzą, że nie wpisałeś czegoś w
    koszty. Nie sądzę, żeby argumentacja, że wpiszesz coś za miesiąc Ci pomogła.
    O terminach dokonywania wpisów w KPiR też jest w rozporządzeniu.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 29. Data: 2003-01-07 17:54:14
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Szczególnie jak zrobią Ci kontrolę i stwierdzą, że nie wpisałeś czegoś w
    > koszty. Nie sądzę, żeby argumentacja, że wpiszesz coś za miesiąc Ci
    pomogła.

    Kiedys sie tu pytalem, czy wszystko co kupię "na firmę" muszę
    uwzględniać w ksiegowosci i wpisywac w koszty.
    Chodzilo o sytuacje, ze kupuje cos, ale potem dochodze do wniosku,
    ze nie chce ryzykowac wpisujac tej rzeczy w koszty, bo nie koniecznie
    wiąże się ona z istotą mojej działalnosci.
    O ile pamietam, w tamtym konktekscie wszyscy zgodnie orzekli,
    ze nie ma obowiazku wpisywac wszystkiego w koszty.
    Np. nie ma obowiazku wpisywac w koszty energii, części czynszu,
    telefonu. Mozna to robic, ale nie trzeba.

    Latet

  • 30. Data: 2003-01-07 18:19:51
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
> [...]
    > czegoś w koszty. Nie sądzę, żeby argumentacja, że wpiszesz coś za
    > miesiąc Ci pomogła. O terminach dokonywania wpisów w KPiR też jest w

    Owszem jest,ale dotyczy to kosztów materiałów i towarów handlowych,a o
    takich pierdołach jak opłata za telefon czy wodę,ani słowa,bo o tych
    "dziwnie ovatowanych" piszę