  • 1. Data: 2006-04-02 14:51:21
    Temat: Diety
    Od: "Grzechoo" <g...@o...pl>

    Witam raz jeszcze,

    Tym razem dwa pytania na temat diet z tytułu pracy za granicą:
    1. Czy kwotę diet dodać do KUP, czy po prostu odjąć od przychodu?
    Rozliczam się zgodnie z metodą wyłączenia z progresją, to wpisywanie tej
    kwoty w KUP, byłoby troche naciąganiem. Podobnie jak odejmowanie ich od
    kwoty w poz.39 (przychód w Polsce). Czy to oznacza, że mogę ją tylko odjąć
    od kwoty w poz.160 (przychód za granicą)?

    2. Głośno ostatnio było na temat zwiększenia liczby diet, czy może dotyczyć
    to również roku 2005? Czy rozliczając się pozostajemy przy 30?

    Pozdrowienia
    Grzechoo

  • 2. Data: 2006-04-02 16:15:02
    Temat: Re: Diety
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzechoo wrote:
> [...]
    >
    > 2. Głośno ostatnio było na temat zwiększenia liczby diet, czy może dotyczyć
    > to również roku 2005? Czy rozliczając się pozostajemy przy 30?

    Hej.
    Nie możesz przemyśleć co chcesz napisać i napisać to w jednym poście.

    W polu 160 wpisujesz brutto - koszty - diety.

    Pozostajemy przy 30.

  • 3. Data: 2006-04-03 15:35:30
    Od: "Grzechoo" <g...@o...pl>

    > Nie możesz przemyśleć co chcesz napisać i napisać to w jednym poście.

    No niestety jakoś tak wyszło... Im dalej w las tym więcej drzew...

    > W polu 160 wpisujesz brutto - koszty - diety.

    Czyli jako "brutto" traktować mam "Taxable income", a nie to co wpływa mi na
    konto?

    I jeszcze jedno pytanie dotyczące diet. Czy mogę sobie w dowolny sposób
    przypisywać diety do miesiąca? Dokładnie chodzi mi o to, czy diety mogę
    odpisać w sposób pokazany poniżej, czy muszę to zrobić chronologicznie?
    październik - 0 diet
    listopad - 20 diet
    grudzień - 10 diet

    Co prawda zyski wynikać mogą tylko z różnicy w kursach i są to tak naprawdę
    grosze, ale to takie pytanie czysto techniczne...

  • 4. Data: 2006-04-03 18:24:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzechoo wrote:

    > Czyli jako "brutto" traktować mam "Taxable income", a nie to co wpływa mi na
    > konto?
    tak, tak samo jak u nas.
    Chciałbyś od tego co na koncie jeszcze raz odjąć zapłacony tam podatek ?
    :) Nie ma lekko.

> [...]
    >
    > Co prawda zyski wynikać mogą tylko z różnicy w kursach i są to tak naprawdę
    > grosze, ale to takie pytanie czysto techniczne...

    Nie mam zielonego pojęcia. Pewnie możesz. W każdym razie nigdzie nie
    jest napisane, że nie.
    To jest jeszcze bardziej pochrzanione niż myślisz, bo wszystko trzeba
    przeliczać na złote wg. kursu średniego NBP z dnia otrzymania.
    O ile dla się znaleźć kurs z dnia otrzymania wypłaty, to jaki kurs
    przyjąć jeśli chodzi o przeliczenie zapłaconego podatku ?