  • Data: 2008-03-17 10:04:56
    Temat: Dlug upadlego w koszty - jak?
    Od: "diok" <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Prowadzę DG, dostarczyłem towar Sp. z o.o. na odroczony termin
    płatności, który minął trochę ponad trzy lata temu. Dłużnik nie zapłacił
    i upadł wkrótce po tym jak wziął ode mnie towar. Odprowadziłem od tej
    sprzedaży dochodowy i VAT. Przez minione lata nic z tą sprawą nie
    robiłem. Teraz mam taki pomysł:

    1. Wyślę dłużnikowi poleconym przedsądowe wezwanie do zapłaty, pod adres
    jaki mam na fakturze a pod którym od dawna jest inna firma.
    2. Po bezskutecznym upływie terminu złożę pozew do sądu (30 zł).
    3. Sąd wyda wyrok w postępowaniu uproszczonym upominawczym i wyśle
    dłużnikowi nakaz zapłaty.
    4. Dłużnik się nie odwoła, nie skorzysta z zarzutu przedwanienia i nie
    zapłaci.
    5. Wyrok się uprawomocni.
    6. Pójdę do komornika (40 zł).
    7. Komornik wyda oświadczenie o bezskutecznej egzekucji.

    Dług stary. Dłużnk nie skorzysta z zarzutu przedawnienia. Wyrok sądu
    będzie nowy, tak samo jak oświadczenie komornika o bezskutecznej
    egzekucji.

    Czy rzeczywiście tak się stanie? Czy to się uda? Czy można coś takiego
    wrzucić w koszty uzyskania przychodu? A może powinienem inaczej
    postąpić? Może da się szybciej i taniej?

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok