  • 1. Data: 2007-07-13 09:05:27
    Temat: Dochody z zagranicy - jak rozliczyc?
    Od: fevero <f...@s...kom.inv>

    Wykonuje zlecenie, za niewielka sume (kilkadziesiat zl) dla niemieckiej
    firmy, nazwimy ja XXXXX. Wedlug tej firmy:

    Poprzez wykonanie tej usługi nie powstaje stosunek pracy, praca dorywcza ani
    inne podobne stosunki.

    Według polskiego prawa dochody uzyskane z tytułu współpracy z XXXXX,
    to "dochody z zagranicy uzyskane z działalności wykonywanej osobiście bez
    pośrednictwa płatnika", ponieważ XXXXX jest firmą zagraniczną nie
    zarejestrowaną w Polsce.
    Dochody te opodatkowane są podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a
    ponieważ nie przekraczają zwykle kwoty wolnej od podatku, mogą być
    rozliczone tylko w zeznaniu rocznym.

    I teraz pytanie - prowadze DG (VAT, bez kasy fisk, KPiR, PIT i VAT
    rozliczany kwartalnie), jak mam rozliczac te dochody? W sczegolnosci w
    dwoch przypadkach - jezeli w danym kwartale wyjdzie mi podatek z DG do
    zaplaty (przekroczy kwote wolna) , albo nie wyjdzie?
    Czy wyslac to do US jednym przelewem czy dwoma (jeden za DG, drugi za to?)

    Mam nadzieje ze VATu od tego nie musze placic?