  • 1. Data: 2009-03-14 22:15:52
    Temat: Dodawanie tzw. gratisow a kasa fiskalna
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Ryczaltowiec, zwolniony z vat.

    Sytuacja 1.
    Kupuje towar X na fakture za 100 zl.
    Kupuje jakas pierdole Z na fakture za 1 zl

    Robie aukcje z opisem.
    Towar X + gratis towar Z za 120 zl.

    Czy ten gratis tez musze wyklikac na kasie?
    Jezeli trzeba, to czy bedzie prawidlowo jak wyklikam:
    Pozycja A - Towar X - 119 zl
    Pozycja B - Towar Z - 1 zl (bo chyba za zero nie da sie sprzedac)

    Sytuacja 2.
    Kupuje towar X na fakture za 100 zl.
    Kupuje jakas pierdole Z na fakture za 1 zl

    Robie aukcje z opisem.
    Towar X + gratis towar Z za 120 zl.

    Klient kupuje, a ja nabijam "towar X" = 120 zl. i dodaje gratis. Czy to
    oznacza, ze mam brak magazynowy na 1 szt. towaru Z?
    Klient kupuje, a ja nabijam "towar X" = 120 zl. i nie dodaje gratisu
    (zapomnialem/klient nie chcial). Czy to oznacza, ze mam nadstan magazynowy
    na 1 szt. towaru Z?

    Jak urzad na to patrzy?
    W skrocie, czy kazdy towar zakupiony w ilosci X szt. musi byc wyklikany na
    kasie rowniez w ilosci X szt?
    A co jak okaze sie, ze ten gratis byl dodawany razem z produktem (ale nie ma
    go na fakturze zakupowej) i ja go tylko przekazuje dalej? Nie doczepia sie,
    ze na ow gratis nie mam papiera?

    pozdrawiam
    MarkX

  • 2. Data: 2009-03-15 13:46:24
    Temat: Re: Dodawanie tzw. gratisow a kasa fiskalna
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    MarkX wrote:

> [...]
    > nie ma go na fakturze zakupowej) i ja go tylko przekazuje dalej? Nie
    > doczepia sie, ze na ow gratis nie mam papiera?

    w sklepach zwykle doliczają 1 gr jako pozycje na kasie

    czyli jest promocja kawa za 20 zł - kup dwie - a trzecią masz gratis
    dostaje paragon 40 zł 01 gr
    kawa 20 zł x 2 = 40zł
    kawa 0.01 zł x 1 = 0.01zł

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-17 14:22:45
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik MarkX napisał:
> [...]
    > go na fakturze zakupowej) i ja go tylko przekazuje dalej? Nie doczepia sie,

    zdecydowanie lepiej jest wybic ten gratis za 1gr, bo nie masz wtedy
    problemów z rozliczaniem vatu od zakupów i sprzedaży jak i problemów
    podatkowych związanych z darowiznami

  • 4. Data: 2009-03-17 18:42:00
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "cyklista" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > zdecydowanie lepiej jest wybic ten gratis za 1gr, bo nie masz wtedy
    > problemów z rozliczaniem vatu od zakupów i sprzedaży jak i problemów
    > podatkowych związanych z darowiznami

    Vatu nie rozliczam, jestem zwolniony.
    A mozna tak?

    Klient kupuje "cos" za 30 zl + gratis.

    Na kasie ma nabite
    "Cos" 29zl
    "Gratis" 1 zl

    Paragon opiewa na sume dokladnie taka jaka wplynela na konto. Zle?

    MarkX

  • 5. Data: 2009-03-18 06:46:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 19:42:00 +0100, MarkX napisał(a):

    > Na kasie ma nabite
    > "Cos" 29zl
    > "Gratis" 1 zl
    >
    > Paragon opiewa na sume dokladnie taka jaka wplynela na konto. Zle?

    Dlaczego wszyscy usiłują komplikować rzeczy proste. Dlaczego nie napisać
    wprost i zgodnie z prawdą:
    1. Zestaw "coś + gratis" 30 zł

  • 6. Data: 2009-03-18 07:19:27
    Od: "MIX-NET" <...@o...pl>

    > Dlaczego wszyscy usiłują komplikować rzeczy proste. Dlaczego nie napisać
    > wprost i zgodnie z prawdą:
    > 1. Zestaw "coś + gratis" 30 zł

    Z prostej przyczyny.
    Na kasie mam Az 12 znakow. NIe moge zmiescic nazwy towaru, co dopiero
    "GRATIS". Samo gratis zabiera 6 znakow.

    MarkX

  • 7. Data: 2009-03-18 07:20:30
    Od: "MarkX" <...@o...pl>