  • 1. Data: 2007-12-27 13:01:41
    Temat: Dokumentowanie przychodu z polisy AC
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Witam,

    wypłata odszkodowania z AC jest przychodem.
    Czy zawiadomienie o wypłacie odszkodowania jest wystarcającym dokumentem
    do dokonania wpisu w PKPiR?

    dK

  • 2. Data: 2007-12-27 14:47:56
    Temat: Re: Dokumentowanie przychodu z polisy AC
    Od: <s...@a...pl>

    > wypłata odszkodowania z AC jest przychodem.
    > Czy zawiadomienie o wypłacie odszkodowania jest wystarcającym dokumentem
    > do dokonania wpisu w PKPiR?

    Sam sobie odpowiedziałeś :) Wczytaj sie w swoje słowa!

  • 3. Data: 2007-12-27 15:01:52
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Sam sobie odpowiedziałeś :) Wczytaj sie w swoje słowa!

    Chodzi mi o to, czy powinienem wystawić jakiś własny dokument i podpiąć to
    do zawiadomienia.
    Bo na nim nie ma symbolu, a w PKiR muszę wpisać numer dowodu księgowego
    i stąd moje rozterki :(.

    dK

  • 4. Data: 2007-12-27 15:15:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-12-2007 o 16:01:52 dK <c...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <s...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Chodzi mi o to, czy powinienem wystawiae jaki? w?asny dokument i podpi?ae
    > do zawiadomienia.
    > Bo na nim nie ma symbolu, a w PKiR musz? wpisaae numer dowodu ksi?gowego
    > i st?d moje rozterki :(.

    Przychód można zaksięgować chocby i na podstawie własnego oświadczenia,
    tylko na koszty postawili zaporę(co zresztą dziwne nie jest)

  • 5. Data: 2007-12-28 09:29:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Dec 2007, dK wrote:

    > Witam,
    >
    > wypłata odszkodowania z AC jest przychodem.
    > Czy zawiadomienie o wypłacie odszkodowania jest wystarcającym dokumentem
    > do dokonania wpisu w PKPiR?

    A jesteś pewien, że *przypadkiem* nie ma mowy o przypadku :) do którego
    stosuje się regulację:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 14
    1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się [...]
    [...]
    1i. W przypadku otrzymania przychodu z działalnoœci gospodarczej, do
    którego nie stosuje się ust. 1c, 1e i 1h, za datę powstania przychodu
    uznaje się dzień
    otrzymania zapłaty.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    ...tudzież:

    +++
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    [...]
    12) otrzymane odszkodowania za szkody dotyczšce składników majštku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zwišzanych z prowadzonš działalnoœciš gospodarczš lub z prowadzeniem
    działów specjalnych produkcji rolnej.
    ---

    Hm?
    Bo mi się wydaje, że chcesz zaksięgować przychód na podstawie *należności*,
    ale prawidłowe mi się to nie wydaje. To jest zasada ogólna w DG, która
    jednak odszkodowań, kar umownych i innych takich nie dotyczy!
    IMO powinien być księgowany *wpływ pieniędzy*, ew. innego środka
    płatniczego (weksla, dowodu dokonania potrącenia - na przykład przy
    trósjtronnej umowie z warsztatem dokonującym naprawy itp).

    Źle odczytałem intencje czy przepisy? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-12-28 09:32:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Dec 2007, t...@o...pl wrote:

    > Przychód można zaksięgować chocby i na podstawie własnego oświadczenia,

    Zgoda, ale postawiłem obok pytanie uboczne: czy to co chce zaksięgować
    "dK" jest przychodem :), IMO nie jest.
    Zaksięgowaniu powinien podlegać wpływ pieniedzy albo np. wpływ faktury
    za naprawę z zaakceptowanym zapisem ze "płatność z odszkodowania" bądź
    podobnym (ten sam dokument będzie dowodem na koszt - naprawy, jak
    i przychód - w postaci pokrycia tego kosztu).
    Coś źle rozeznałem?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-12-28 09:59:27
    Od: <s...@a...pl>

    > Źle odczytałem intencje czy przepisy? :)

    Wątkotwórca napisał, że *wypłata* jest przychodem. Wiec to wie :) Tylko
    decyzję o wypłacie chce traktować jak wypłatę.

  • 8. Data: 2007-12-28 17:15:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Dec 2007, s...@a...pl wrote:

    > Wątkotwórca napisał, że *wypłata* jest przychodem. Wiec to wie :)

    :)

    > Tylko decyzję o wypłacie chce traktować jak wypłatę.

    No i to mnie skonfundowało - "dlaczego".
    Może wyjaśni! - "dk", czytasz jeszcze?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-12-28 20:21:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@a...pl w <news:fl2h6m$jnh$1@news.onet.pl>:

    > Wątkotwórca napisał, że *wypłata* jest przychodem. Wiec to wie :) Tylko
    > decyzję o wypłacie chce traktować jak wypłatę.

    Tak rzuciłem okiem w te decyzję która dostałem od TU:
    przyznaje się odszkodowanie w wysokości [1]...
    kwotę przelewa się na... tu nr rachunku serwisu.

    [1] -- dokładnie tyle ile serwis napisał na fakturze, której kopię otrzymało
    TU i na jej podstawie której wystawiło decyzję.

    I jak tu nie traktować decyzji jak wypłatę? Mam czekać na potwierdzenie
    salda?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]