  • 1. Data: 2007-12-27 12:14:29
    Temat: Jak długo trzymać dokumenty po likwidacji w 2001
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam.
    Prowadziłem jednoosobowo DG, która została zlikwidowana 7 grudnia 2001 roku.
    Podatek płaciłem na zasadach ogólnych (KPiR), dodatkowo byłem płatnikiem
    VAT.

    Jak długo powinieniem przechowywać dokumentację
    - podatkową,
    - vatowską i
    - ZUSowską (płaciłem tylko ub. zdrowotne)?

    Czy z końcem tego roku mogę już wszystko wywalić, czy jeszcze trzymać?

    Arek

  • 2. Data: 2007-12-27 12:36:20
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Uzupełnienie:
    1. Środki trwałe zamortyzowane w całości przed likwidacją.
    2. VAT został rozliczony w 2001 roku (nie było nadpłaty/niedopłaty).
    2. Zawierane były umowy zlecenia/dzieło, od których pobierane było wyłącznie
    ub. zdrowotne.

    --
    Arek

  • 3. Data: 2007-12-27 13:10:40
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - ZUSowską (płaciłem tylko ub. zdrowotne)?
    >
    > Czy z końcem tego roku mogę już wszystko wywalić, czy jeszcze trzymać?

    Podatkową w tym VATowską pełne pięć lat kalendarzowych począwszy od 1
    stycznia kolejnego roku
    Czyli jak zakończyłeś DG w tym roku to papiery musisz trzymać do 31 grudnia
    2012 r. godz. włącznie

    ZUS:
    http://www2.rp.pl/artykul/63000.html
    Ogólnie to ZUS-owską, jak wskazuje praktyka, najlepiej jednak trzymać
    dożywotnio ... :(

    dK

  • 4. Data: 2007-12-27 13:16:06
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stycznia kolejnego roku
    > Czyli jak zakończyłeś DG w tym roku to papiery musisz trzymać do 31

    Dzięki.

    > ZUS:
    > http://www2.rp.pl/artykul/63000.html
    > Ogólnie to ZUS-owską, jak wskazuje praktyka, najlepiej jednak trzymać
    > dożywotnio ... :(

    Zdrowotne też? One wszak nie mają odniesienia do emerytury bądź renty.

    --
    Arek

  • 5. Data: 2007-12-27 13:20:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-12-2007 o 14:16:06 Arek <a...@o...pl> napisał(a):

    > Zdrowotne też? One wszak nie mają odniesienia do emerytury bądź renty.

    Dożywotnio nie, ale 10 lat chyba trzeba obecnie - z tym że DG z 2001 chyba
    się łapała
    na 5-cio letnie przedawnienie(ale nie wiem jak w końcu z tymi
    przedawnieniami zusowskimi jest)

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2007-12-27 13:50:44
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    dK pisze:

    > Podatkow? w tym VATowsk? pe?ne pi?ae lat kalendarzowych pocz?wszy od 1
    > stycznia kolejnego roku
    > Czyli jak zako?czy?e? DG w tym roku to papiery musisz trzymaae do 31 grudnia
    > 2012 r. godz. w??cznie

    Za krótko o jeden rok Ci wyszło :)
    Jeśli zakończenie w tym roku, to pięć lat od końca roku, w którym należy
    ten rok rozliczyć, czyli 2008 :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2007-12-27 14:06:08
    Temat: Re: Jak d?ugo trzyma? dokumenty po likwidacji w 2001
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    dK <c...@w...pl> wrote:

    > Czyli jak zako?czy?e? DG w tym roku to papiery musisz trzyma? do 31 grudnia
    > 2012 r. godz. w??cznie

    Przeciez pisal, ze zakonczyl w 2001 roku, czyli zlozyl pita w 2002, czyli
    5 kolejnych lat musi trzymac, czyli 2003,4,5,6,7, czyli moim zdaniem
    1.1.2008 bedzie mogl juz wyrzucic dokumenty US.

    a.

  • 8. Data: 2007-12-27 14:11:51
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez pisal, ze zakonczyl w 2001 roku, czyli zlozyl pita w 2002, czyli
    > 5 kolejnych lat musi trzymac, czyli 2003,4,5,6,7, czyli moim zdaniem
    > 1.1.2008 bedzie mogl juz wyrzucic dokumenty US.

    Zakończenie w 2001 (grudzień), PIT z rozliczeniem w 2002.

    --
    Arek

  • 9. Data: 2007-12-27 14:16:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Czy z końcem tego roku mogę już wszystko wywalić, czy jeszcze trzymać?

    trzymać na wieczność.

  • 10. Data: 2007-12-27 15:04:05
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    > 5 kolejnych lat musi trzymac, czyli 2003,4,5,6,7, czyli moim zdaniem
    > 1.1.2008 bedzie mogl juz wyrzucic dokumenty US.

    No widzisz, masz rację. Czytam 2001 myślę 2007 no cóż :>>

    dK